تکنولوژیخودرو

همکاری تویوتا و سافت‌بنک در ساخت خودروهای خودران

شرکت‌های ژاپنی تویوتا و شرکت سرمایه‌گذاری سافت‌بانک ( Soft Bank)  قصد دارند با همکاری یکدیگر بر روی توسعه خودروهای بدون راننده و اتومانیک فعالیت کنند. این همکاری نشان دهنده عمیق‌تر شدن همکاری بین خودروسازارن و شرکت‌های تکنولوژی به منظور توسعه و پیشرفت هرچه بیشتر صنعت خودروسازی در سراسر دنیا است.

تویوتا، بزرگترین خودروساز کشور ژاپن و سافت‌بنک بزرگترین شرکت تکنولوژی در ژاپن که در سیلیکون ولی هم همواره حضور فعال دارد قصد دارند پلتفرمی را توسعه دهند که خودروهای اتوماتیک بدون راننده را کنترل و هدایت می‌کند. این دو کمپانی مشترکا آینده‌ای را تصور می‌کنند که در آن تنها عده کمی از انسان‌ها پشت فرمان رانندگی می‌کنند.

این توافق و همکاری دوجانبه نشان می‌دهد حتی شرکت‌های بسیار بزرگ و معتبر هم مایلند در جهت پیشرفت سیستم‌‌های خودروهای اتوماتیک با دیگر کمپانی‌ها همکاری کنند تا از این طریق هم هزینه‌ها را کاهش دهند و هم از تجربیات و تخصص دیگر شرکت‌ها هم بهره ببرند.

مرتبط: سرمایه‌گذاری سافت‌بانک در استارت‌آپ خودروی خودران کروز

این همکاری با سرمایه اولیه 17.5 میلیون دلار آغاز می‌شود. شرکت سافت‌بنک حدود نیمی از این پروژه را در اختیار دارد و ابتدا بر روی یک سیستم مختص کشور ژاپن فعالیت می‌کند و سپس فعالیت خود را به‌صورت جهانی ادامه خواهد داد. این پروژه مشترک «مونت» (MONET) نام‌گذاری شده و قرار است سرویس‌هایی که در این پروژه طراحی و ساخته می‌شوند بین 5 تا 7 سال آینده وارد بازار شوند.

همکاری بین این دو کمپانی برجسته ژاپنی نشان‌دهنده تاثیر روزافزون شرکت سافت‌بنک در عرصه‌های هوش مصنوعی و سیستم‌های رانندگی اتوماتیک است. با اینکه هردو شرکت تویوتا و سافت‌بنک به ‌طور مستقل تکنولوژی‌ خودروهای اتوماتیک را در گذشته توسعه داده‌اند و همچنین در شرکت‌های تاکسی آنلاین از جمله اوبر، Grab  و Didi هم سرمایه‌گذاری‌هایی داشته‌اند اما اولین باری است که این دو غول ژاپنی قصد دارند به‌صورت مشترک در یک زمینه همکاری داشته باشند و مطمئنا با توجه به منابع سخت‌افزاری قدرتمند تویوتا و منایع نرم‌افزاری و اطلاعاتی سافت‌بنک، در آینده شاهد نتایج شگفت‌انگیزی از طرف آنها خواهیم بود.

روز پنجشنبه شرکت هوندا موتورز هم اعلام کرده 2.7 میلیارد دلار در ازای 5.7 درصد سهام جنرال موتورز در این شرکت سرمایه‌گذاری می‌کند. سرمایه‌گذاری  هوندا در استارت‌اپ کروز انجام می‌گیرد که قبلا سافت‌بانک هم در آن سرمایه‌گذاری کرده بود.

منبع: رویتر

مرتبط:

تاکسی اینترنتی DIDI با حمایت سافت‌بانک وارد ژاپن شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا