تکنولوژی

مدیر جدید اینستاگرام

اینستاگرام، رئیس جدیدی پیدا کرده: آدام موسری-Adam Mosseri- که تا پیش از این نائب رئیس بخش محصولات اینستاگرام و یکی از مدیران ارشد سابق فیس بوک بوده است. آقای موسری از این به بعد به عنوان «رئیس اینستاگرام» به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

این خبر، امروز و بعد از انتشار اخبار دو هفته گذشته مربوط به استعفای دو تن از موسسان شبکه فیس بوک، Kevin Systrom و  Mike Krieger اعلام شد. این دو نفر از جمله افرادی بودند که 6 سال پیش در فروختن شبکه فیس بوک به مارک زاکربرک به مبلغ 1 میلیارد دلار، تصمیم گیری کرده بودند.

Systrom و Krieger ظاهرا از خصلت کنترل گرایی بیش از حد زاکربرگ به تنگ آمده و نگران آینده این شرکت، محصولات و شرکت‌های وابسته به آن بودند. این دو شخص پُستی در اینستاگرام کنار موسری منتشر کردند که نشان می‌دهد حالا وضعیتشان بهتر است و همگی خوشحال‌ترند.

  Systrom و Krieger در پُست اینستاگرام خود نوشتند:« از زمانی که استعفای خود را اعلام کردیم، بسیاری از ما پرسیده‌اند که چه آینده‌ای برای اینستاگرام می‌بینیم. در جواب این سوال باید بگوییم که تنها هدف ما در اینستاگرام، حفظ جامعه‌ایست که تشکیل داده‌ایم-یعنی تک تک شما. این، هدف اصلی اینستاگرام است و معتقدیم که آدام( اشاره به آدام موسری) می‌تواند در حفظ ارزش‌های شبکه کمک کننده بوده و این شبکه را در مسیر رشد و ترقی بیشتر قرار دهد.»

انتخاب موسری به عنوان جانشین Systrom، بسیار قابل پیش‌بینی بود نه فقط به خاطر تجربه‌اش در زمینه مدیریت محصولات، بلکه به دلیل ارتباط نزدیکش با زاکربرگ، که به نظر می‌آید کنترل روی برنامه‌های زیر مجموعه فیس بوک، از جمله اینستاگرام را شدت داده است. اینستاگرام در حقیقت ابزاری برای فیس‌بوک محسوب می‌شود که می‌تواند از طریق آن کنترل خود را روی قشر جوان‌تر جامعه اینترنتی، حفظ کند.

موسری، سال‌ها مدیریت بخش News Feed فیس بوک را به عهده داشت و اوایل امسال  به عنوان نائب رئیس بخش محصولات، به اینستاگرام پیوست. وی همچنین مدیر بخش Facebook Home نیز بود، تلاش ناموفقی از فیس بوک برای خلق هوم اسکرین موبایل برای گوشی‌های اندرویدی که در سال 2013 معرفی شد.

تمام افرادی که تا پیش از این با موسری همکاری داشته‌اند، می‌گویند که وی بسیار اندیشمند و دوست داشتنیست. وی همچنین از بسیاری از مدیران ارشد فیس بوک، سرآمدتر است ولی همیشه متواضعانه‌تر رفتار کرده است. وی یکی از معدود مدیران فیس بوک بود که طی 2 سال گذشته با گزارش‌گران در توییتر برخورد داشته است که در چند ماه گذشته کمتر شده بود.

اینستاگرام خیلی وقت است که یکی از موفق‌ترین زیر مجموعه‌های فیس‌بوک محسوب شده و پیش‌بینی می‌شود این دو شبکه آینده مشترکی پیش رو دارند. اینستاگرام، میلیاردها کاربر دارد، به خصوص بسیاری از کاربران قشر جوان‌تر که فیس‌بوک دیگر برای آنها جذابیتی ندارد. اینستاگرام همچنین برخلاف دیگر شبکه‌های زیر مجموعه فیس بوک مانند واتسپ و مسنجر، برای این شرکت درآمد زایی بالایی نیز به همراه داشته است.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا