استارتاپ

ممنوعیت فعالیت اسنپ و تپسی در فرودگاه امام

پس از ماهها جنجال سرانجام مدیران فرودگاه امام تصمیم گرفتند که کلا اجازه فعالیت به اسنپ و تپسی در این فرودگاه را ندهند.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) اعلام کرد: با وجود شرایطی که برای تاکسی‌های اینترنتی در این فرودگاه در نظر گرفته شد، آنها نسبت به همکاری با فرودگاه اقدام نکردند؛ لذا از این پس حضور این تاکسی‌ها در فرودگاه ممنوع بوده و تلاش می‌کنیم اجازه فعالیت به آنها ندهیم.

به گزارش ایسنا، شهرام آدم‌نژاد صبح امروز (یکشنبه) در نشستی خبری اظهار کرد: در حال حاضر حدود 1400 تاکسی در فرودگاه داریم. این در حالی است که روزانه به 800 مسافر خدمت‌رسانی می‌شود. این به معنای آن است که حتی برای تاکسی‌هایی که رسما در فرودگاه هستند نیز باید شرایطی تعریف شود که بتواند خدمت‌رسانی کند.

به گفته وی، در فرودگاه امام خمینی (ره) برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته با حداقل توان تاکسی‌ها به طور کامل استفاده شود و از این‌رو ورود تاکسی‌های اینترنتی و پلاک‌های شخصی که قصد جابجایی مسافران را دارند نباید ادامه پیدا کند.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با بیان این‌که تلاش می‌شود ظرف یک تا دو ماه آینده مشکلات مربوط به تاکسی‌های فرودگاه حل شود، اظهار کرد: ما برای تاکسی‌ها مسیرهای مشخصی تعریف کرده‌ایم و حتی یک افزایش قیمت نیز در سال جاری اتفاق افتد.

آدم‌نژاد با اشاره به طراحی اپلیکیشن فرودگاه امام خمینی (ره)، ادامه داد: در این اپلیکیشن که به زودی و با حضور وزیر راه و شهرسازی رسما به بهره‌برداری می‌رسد، تلاش شده تمام نیازهای مسافر در نظر گرفته شود و برای آنها امکاناتی در نظر گرفته‌ایم که از طریق آن نیازهای آنها به طور کامل برطرف شود.

وی درباره آخرین وضعیت ساخت ترمینال «سلام» نیز توضیح داد: این ترمینال در طول ماه‌های گذشته بدون وقفه مراحل ساخت خود را طی کرده و طبق زمان‌بندی فنی به پیش می‌رود. خوشبختانه با کمک گمرک و سایر نهادهای مربوطه تجهیزات لازم برای ساخت این ترمینال وارد فضای فرودگاه شده و اقدامات لازم انجام می‌شود تا در کوتاه‌ترین زمان این ترمینال مهم به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) ادامه داد: ترمینال «سلام» به شکل CIP (جایگاه تشریفات اختصاصی) ساخته خواهد شد و با طراحی در نظر گرفته شده این ترمینال به شکل اوپن کانتر به بهره‌برداری می‌رسد تا بدین ترتیب مسافران بدون قرار گرفتن در صف‌های طولانی به پروازهای خود برسند.

آدم‌نژاد با بیان این‌که ترمینال «سلام» طوری طراحی شده که امکان توسعه برای آن از تمام جهت‌ها وجود دارد، اظهار کرد: برخلاف ترمینال فعلی که فضایی برای توسعه ندارد ترمینال جدید به نسل‌های آینده این فضا را می‌دهد برای طرح‌های جدیدشان هر نوع توسعه‌ای که نیاز داشتند را اجرایی کنند. ترمینال «سلام» در ابتدا به شکل پیمانکاری ساخته می‌شد، اما بعدها قراردادش به BLT تغییر یافت و می‌توان گفت تا حدود 500 میلیارد تومان سرمایه‌ گذاری برای آن صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با اشاره به طرح انتقال بخشی از پروازهای داخلی به فرودگاه امام خمینی (ره) تاکید کرد: سازمان هواپیمایی کشوری این درخواست را از ما داشته است و ما نیز این مساله را پیگیری می‌کنیم. در ابتدا بنا بود برای این پروازها یک ترمینال کوچک جداگانه ساخته شود، اما در حال حاضر در صورت نیاز از ظرفیت‌های فعلی برای این موضوع استفاده می‌شود تا در آینده در صورت نیاز فکرهای دیگری صورت گیرد.

وی فرودگاه امام خمینی را یکی از اصلی‌ترین ظرفیت‌های لجستیک منطقه تهران دانست و گفت: در حال حاضر در تهران حدود هزار هکتار از اراضی شهر به بارانداز اختصاص دارد ما نمی‌گوییم حتما باید این اراضی به فرودگاه امام خمینی (ره) منتقل شود، اما با توجه به ظرفیت قابل توجه و البته اتصال فرودگاه امام خمینی (ره) از سه طرف به ریل و چهار طرف به آزاد راه می‌توان انتظار داشت که بخشی از ظرفیت‌های اقتصادی موجود به این فرودگاه اختصاص پیدا کند. در آینده و پس از افتتاح ترمینال ایرانشهر بحث اتصال فرودگاه به دیگر مناطق کشور نیز با جدیت دنبال خواهد شد و یکی از شاخه‌های قطار سریع‌السیر تهران – قم – اصفهان این ترمینال وصل می‌شود.

وی در پایان درباره آخرین وضعیت پذیرش مسافر در فرودگاه امام خمینی (ره) پس از افزایش نرخ ارز، اظهار کرد: آمارهای پایانی شهریورماه نشان می‌دهد که کاهش مسافر فرودگاه کمتر از 10 درصد در قیاس بامدت مشابه سال گذشته بوده است. در ایام تحریم نیز جز دو ایرلاین خارجی که پیش از آن و به دلیل مسائل اقتصادی خودشان اعلام کرده بودند که پروازهایشان را متوقف می‌کنند دیگر ایرلاین‌ها همچنان در فرودگاه فعال هستند و نسبت به جابه‌جایی مسافران و تقاضای موجود در بازار ایران اقدامات لازم را صورت می‌دهند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا