تکنولوژی

شکست قابلیت Screen Time در محدودسازی بچه‌ها

در  آخرین به روز رسانی سیستم عامل آی‌او‌اس، قابلیت جدیدی اضافه شده به نام Screen Time که برای نظارت بر میزان استفاده از برنامه‌های مختلف توسط کودکان کاربرد دارد. اما ظاهرا بچه‌های امروزی برای دور زدن محدودیت‌های نرم فزاری هم راه حل پیدا می‌کنند.

بر اساس پُست هایی منتشر شده در گروهی در وبسایت Reddit، تعدادی از کاربران بچه دار دور هم جمع شده‌اند و روش‌هایی که فرزندانشان برای دور زدن محدودیت‌های نرم افزاری روی موبایل و همچنین  قابلیت Screen Time آی‌اواس انجام داده‌اند را با یکدیگر به اشتراک گذاشته‌اند. Screen Time قابلیتی در نسخه جدید12  iOS است که در تاریخ هفدهم سپتامبر توسط شرکت اپل به عنوان راه حلی برای نظارت  و مدیریت میزان استفاده کاربران به خصوص بچه‌‌ها از برنامه‌های مختلف این سیستم عامل معرفی شد.

در یکی از پُست‌های منتشر شده در این گروه، پدری تعریف می‌کند که پسرش برای رهایی از محدودیت اعمال شده توسط قابلیت Screen Time روی برنامه‌های بازی داخل گوشی، به سادگی تنها برنامه را حذف و دوباره دانلود کرده است.

کودک دیگری برای دور زدن این قابلیت که روی برنامه یوتیوب گوشی‌اش اعمال شده بود، لینک ویدیوهای یوتیوب را از طریق برنامه iMessage برای خودش ارسال می‌کرد و ویدیوها را از آن طریق می‌دید.

در این گروه همچنین اعلام شده که بسیاری از کودکان حتی قبل از معرفی قابلیت Screen Time نیز قوانین و سخت گیری‌های والدین روی گوشی‌های خود را به شیوه‌های مختلف دور می‌زده‌اند.

حالا Screen Time  به یکی دیگر از ابزارهایی تبدیل شده  که در کشمکش بین والدین و محدودسازی بچه ها در استفاده از تلفن همراه، شکست می‌خورد.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا