تکنولوژی

لایکا اس ۳ | Leica S3

لایکا یکی از مطرح‌ترین و البته لوکس‌ترین برندهای صنعت عکاسی است و حالا شاهد یک دوربین جدید مدیوم فرمت Leica S3 از این شرکت در فوتوکینای ۲۰۱۸ هستیم.
لایکا S3 دوربین۶۴ مگاپیکسلی است که توسعه یافته شده از دوربینLeica S2 است که یک دهه قبل لایکا در نمایشگاه فوتوکینا ۲۰۰۸ معرفی  کرده بود. آن دوربین ۳۷.۵ مگاپیکسلی بود. 
دوربین جدید S3 دارای ویوفایندر بزرگ و درخشانی است، مکان عکسبرداری مداوم با سرعت ۳ فریم برثانیه را دارد و قادر به ضبط ویدیو با کیفیت 4K است. این دوربین قرار است در بهار سال ۲۰۱۹ به بازار عرضه شود. 
ماهیت اصلی S3 ارایه دوربینی با کیفیت و سنسور بزرگ ( مدیوم فرمت ) است چیزی که پیش از این در رقیب سوئدی یعنی Hasselblad X1D دیده بودیم. البته رویکرد هاسلبلاد به ساخت دوربین‌های کوچکتر مدیوم فرمت و یا حتی ساخت دوربین برای پهپادهای شرکت DJI بسیار متفاوت از لایکا است. 
دوربین جدید لایکا سادگی در دیزاین را کاملا حفظ کرده است به شکلی که در نگاه اول ممکن است شبیه پروتوتایپی از یک دوربین به نظر برسد اما لایکا S3 هم خوش دست است و هم بسیار سریع – در طی چند ثانیه – آماده عکسبرداری می‌شود و این چیزی است که آن را از رقیب سوئدی‌اش متمایز می‌کند. 
کسانی که در نمایشگاه فوتوکینا این دوربین را در دست گرفته‌آند از گریپ ( Grip ) آن بسیار تعریف کرده‌اند. دیزاین مینیمال آن در کنار امکانات قدرتمند از این محصول یک ابزار حرفه‌ای و بسیار با کیفیت ساخته است. 
هرچند انتظار می‌رفت این دوربین پیشرفته از درگاه‌های اتصال پیشرفته مثل USB-C برای اتصال دوربین استفاده کند اما این دوربین مجهز به رابط LEMO است.
دوربین خوش چهره لایکا برای کار در شرایط آب و هوایی سخت آماده است. این دوربین یک باتری ۲۳۰۰ میلی آمپری دارد که به گفته سازنده برای عکاسی در کل آخر هفته کافی است. 

قیمت این دوربین هنوز مشخص نشده اما با توجه به قیمت ۲۰ هزار دلاری نسخه قبلی میتوان انتظار داشت با چه حد قیمتی روبه رو خواهیم بود. لایکا S3

دوربین لایکا اس ۳

دوربین لایکا اس ۳

دوربین لایکا اس ۳

لایکا اس ۳

لایکا اس ۳

لایکا اس ۳

لایکا اس ۳

لایکا اس ۳

منبع: ورج

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا