تکنولوژی

سرمایه‌گذاری سعودی‌ها در رقیب تسلا

یک شرکت رقیب تسلا  به نام لوسید موتورز ( Lucid Motors) در کالیفرنیا ۱ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری از سمت صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان سعودی دریافت کرده است. 
لوسید موتورز کارخانه خود را دقیقا جنب کارخانه فرمونت تسلا در Newark کالیفرنیا ساخته است. 
این شرکت که قرار است خودروهای الکتریکی لوکس تولید کند گفته است سرمایه‌گذاری اخیر را برای توسعه مدل Lucid Air که این شرکت آن را رقیب خودروی تسلا مدل ۳ می‌داند صرف می‌کند. این خودرو قرار است در سال ۲۰۲۰ روانه بازار شود.
حدود یک ماه قبل ایلان ماسک از ایده خصوصی کردن تسلا با پول سرمایه‌گذاران سعودی عقب نشست و بعید نیست سرمایه‌گذاری جدید سعودی‌ها واکنشی به اقدام تسلا بوده باشد. سرمایه‌گذاران سعودی قرار بود در ازای ۵ درصد سهام تسلا ۲ میلیارد دلار در این شرکت سرمایه‌گذاری کنند. 

لوسید ایر lucid air

عکس: لوسید ایر / Lucid Air  رقیب تسلا مدل ۳ که قرار است در سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه شود


تسلا و ایلان ماسک مدتهاست بر سر تولید خودروی ارزان قیمت این شرکت یعنی مدل ۳ که قرار است در تیراژ انبوه تولید شود به مشکل برخورد‌اند. 
شرکت Lucid چندین دهه است که در این عرصه حضور دارد و خودروی Lucid Air  این شرکت در نمایشگاه خودروی لوس آنجلس دو سال قبل معرفی شد. نسخه اولیه نمایش داده شده از لوسید ایر دارای باتری قدرتمند، امکانات تکنولوژیک پیشرفته و خودران بود. این شرکت تاکنون چندین نفر از کارکنان تسلا را جذب کرده است. 

مرتبط:

تسلا مدل ۳

وقتی ایلان ماسک سرش را به تسلا کوبید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا