تکنولوژی

مدیرعامل لینوکس به مرخصی اجباری می‌رود

در یک حرکت غیر منتظره، «لینوس توروالدز» موسس و مدیرعامل لینوکس به منظور اصلاح رفتارهای خود به مرخصی اجباری می‌رود. توروالدز در متنی در رابطه با این مرخصی نوشته: «باید رفتارهایم را تغییر دهم و از همین حالا می خواهم از تمام افرادی که از رفتارهای نامناسب من دلخور شده‌‌اند و یا تصمیم به ترک مجموعه گرفته‌اند، عذرخواهی می‌کنم.» طبق گزارش‌ها لینوس توروالدز با برنامه‌نویسان شرکت و افرادی که طبق انتظار او عمل نمی‌کردند رفتار تند و نامناسبی داشته است.

توروالدز بیش از 30 سال است که در نقش موسس و مدیرعامل لینوکس فعالیت می‌کند و در این مدت با کارمندان خود علی‌الخصوص برنامه‌نویسان رفتارهای نامناسبی داشته و همین مسئله گاهی اوقات باعث شده افراد تصمیم به ترک مجموعه لینوکس بگیرند. مسئله بدرفتاری و بداخلاقی توروالد با کارکنان خود در طی این چند دهه تقریبا برای کارکنان قابل قبول شده اما هیچگاه عادی نشده بود.

جدیدترین تنش میان توروالدز و برنامه نویسان این شرکت هم به گردهمایی «Maintainer» بر می‌گردد که در آن 40 نفر از برترین برنامه‌نویسان لینوکس دور هم جمع می‌شوند. اما توروالدز بدون توجه به این گردهمایی سالانه به تعطیلات خانوادگی رفت و در این مراسم شرکت نکرد. همین مسئله باعث شد برنامه‌نویسانی که از سراسر دنیا دور هم جمع شده بودند از این مسئله دلخور شوند. توروالدز در واکنش به این اتفاق گفت: «فکر نمی‌کردم حضور نیافتن در گردهمایی که بیش از 20 سال است هرساله در آن حضور داشته‌ام مشکلی به وجود بیاورد اما الان می‌فهمم با این کار به برنامه‌نویسان حاضر در این گردهمایی بی احترامی کرده‌ام.»

حال توروالدز تصمیم گرفته که رفتارهای بد خود را تغییر دهد. او قصد دارد برای مدتی از مجموعه لینوکس دور بماند و به کمک چند رفتار شناس و متخصص نحوه درک احساسات و منظور افراد را یاد بگیرد تا از این طریق پاسخ و رفتارهای مناسبی نسبت به آنها نشان دهد.

منبع: زد دی نت

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا