تکنولوژی

مدیرعامل سلزفورس صاحب جدید مجله تایمز

طبق گزارش‌ها، مارک بنیوف مدیرعامل و موسس «سلزفورس» و همسرش لین بنیوف قصد دارند مجله معروف «تایمز» را با قیمت 190 میلیون دلار خریداری کنند.

ادوارد فلسنتال مدیر ارشد این مجله در سخنرانی خود با کارکنان این مجله این خبر را اعلام کرد و در صحبت‌های خود گفت: «این قرارداد هیچ ارتباطی به سلزفورس که سال 1999 توسط مارک بنیوف تاسیس شد ندارد. با اینکه مارک و لین بنیوف در مسیر راه‌اندازی یک شرکت جدید به ما کمک می‌کنند و ما را از راهنمایی‌ها و نظارتشان بهره‌مند می‌سازند، اما هیچ نقش اجرایی در عملکرد فنی مجله تایمز نخوهند داشت.» طبق گفته‌ها قرارداد واگذاری مجله تایمز به مارک و لین بنیوف طی 1 ماه آینده عقد خواهد شد.

این قرارداد ناخودآگاه همه را به یاد به‌خدمت گرفتن واشنگتن پست توسط جف بزوس می‌اندازد. حدود 5 سال پیش بود که جف بزوس نشریه واشنگتن پست را با مبلغ 250 میلیون دلار به‌خدمت گرفت. این قرارداد یکی از اولین و بزرگترین قراردادهایی بود که نشان دهنده علاقه غول‌های تکنولوژی به رسانه‌های و روزنامه‌نگاری‌ بود. البته این قرارداد کاملا شخصی بود و ارتباطی به نقش بزوس در شرکت آمازون نداشت.

مارک بنیوف گفته که او و همسرش هیچ نقش اجرایی در مجله تایمز نخواهند داشت اما با این وجود نگرانی‌ها درباره این قرارداد وجود دارد. تقریبا همه می‌دانند که مجله تایمز همواره مقالات جنجالی مختلفی درباره تاثیرات مخرب تکنولوژی بر روی جامعه منتشر کرده است. حال باید دید با به خدمت گرفت این مجله توسط بنیوف که یکی از مدیران میلیاردر و موفق آمریکایی محسوب می‌شود، چه تغییراتی در نگرش این مجله نسبت دنیای تکنولوژی و شرکت‌های فعال در این زمینه به وجود خواهد آمد.

منبع: سی‌ان‌ان

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا