تکنولوژی

اوبر و لوگوی جدیدش

شرکت اوبر دست به یک تغییر لوگو و همچنین ری‌برندینگ زده و مهم‌ترین ویژگی بازگشت به حرف U به یک لوگوتایپ که کلمه Uber  با حرف U بزرگ به طور کامل در آن دیده می‌شود. 

همچنین Uber Eats هم شکل و شمایل جدیدتری به خودگرفته است. 

شرکت اوبر در بیانیه‌ای با اشاره به این تغییر برندینگ می‌گوید: مفتخریم که لوگوی جدید خود را معرفی کنیم جایی که بازگشت به U ،  خوانایی بهتر و همچنین انطباق‌پذیری بیشتری را برای این شرکت فراهم می‌کند. 

عکس: لوگوی جدید اوبر به شکل زیرکانه‌ای به مسیر و معبر اشاره دارد

اوبر پروسه پشت سر این تغییر را نیز روی این سایت منتشر کرده که گفته شده ۹ ماه به طور انجامیده است. 

گفته می‌شود داراخسروشاهی مدیرعامل اوبر تاکید زیادی روی فاصله بین U و b و کوچک و بزرگ بودن این دو حرف داشته است. 

خسروشاهی طی ماه‌های اخیر تاکید زیادی روی این موضوع داشته که اوبر فقط یک اپلیکیشن برای گرفتن تاکسی نیست بلکه یک پلتفرم حمل و نقل است که از اسکوتر گرفته تا دوچرخه الکتریکی ، تاکسی و … را در برمی‌گیرد. 

اوبر دو سال قبل بر اساس مدل صفر و یک لوگویی را عرضه کرده بود و  ۱۰ ماه قبل بعد در همان سال ۲۰۱۶ آن لوگو را که کسی دوست نداشت بدون سروصدا تغییر داد.

عکس : اوبر نخستین بار در فوریه ۲۰۱۶ لوگویش را تغییر داد اما انتقادات زیاد باعث شد که بعد از ۱۰ ماه آن لوگو را بی سروصدا تغییر دهد. 

اوبر حالا دوباره به لوگوتایپ بازگشته به جایی که البته فقط حرف U در کل اسم Uber بزرگ (کپیتال) نوشته شده است. سه ماه قبل شرکت Lyft رقیب اوبر دیزاین اپلیکیشن‌اش را به طور کامل عوض کرد اما لوگوی آن تغییری نکرد. 

مرتبط: 

داستان طراحی لوگوهای مشهور

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا