تکنولوژی

محصولاتی که اپل معرفی نکرد

کنفرانس چهارشنبه شب اپل نسبت به کنفرانس‌های مشابه کوتاه‌تر و کم محصول‌تر به نظر می‌رسید. در این رویداد شاهد 3 مدل گوشی آیفون و ساعت هوشمند نسل جدید این شرکت بودیم.

به رغم اینکه پیش از برنامه تقریبا شایعات همه محصولات معرفی شده را لو داده بودند اما محصولاتی هم بودند که اپل بر خلاف انتظار آن‌ها را معرفی نکرد.در ادامه لیستی از محصولات معرفی نشده در این رویداد را مرور می‌کنیم.

ایر پاور |  Air Power

اپل سال گذشته آیفون 10 را با دزاینی متفاوت از مدل‌های قبلی عرضه کرد اما در کنار صفحه تمام شیشه که امکان شارژ بی سیم را فراهم می‌کرد یک شارژر بی سیم بزرگ را هم معرفی کرد که همزمان قادر به شارژ آیفون، ساعت و ایرپاد این شرکت هم بود.

در هنگام معرفی آیفون 10 اس اما اپل هیچ اشاره‌ای به این محصول از قبل وعده داده شده نداد و چنین شد که برخی تخمین بزنند اساسا اپل از عرضه آن منصرف شده است.  با این حال برخی اعتقاد دارند برخی مشکلات تولید عرضه این محصول را با تاخیر مواجه کرده و اپل به زودی این محصول را با قیمت 150 دلار به بازار می‌فرستد. این به زودی از نظر خوشبین‌ها تا قبل از سال 2019 است.

مرتبط: اپل شارژر بی سیم را کنار گذاشت؟

آی پد پرو 3

بسیاری بر اساس تصاویر منتشر شده تصور می‌کردند اپل بعد از دو سال خط محصولی آی پد پرو را با محصولی جدید به روز می‌کند اما  اپل هیچ صحبتی از آی پد پرو نکرد.

حتی برخی شایعات که تا روزهای قبل از رویداد اپل ادامه داشت نیز حاکی از جایگزینی پورت لایتنینگ با USB-C بود. در واقع اگر این شایعه درست بود و اپل پورتش را تغییر میداد شگفتی بزرگی برای اپل بود.

اما این شایعات به حقیقت نپیوست.

مک بوک ایر جدید

هیچ کس انتظار نداشت اپل مک بوک پرو جدیدی را در این مراسم عرضه کند چراکه اپل در همین تابستان مدلهای جدید را عرضه کرده بود اما شایعات حاکی بود که مک بوک ایر جدیدی در این مراسم رونمایی می‌شود. یکی از دلایلش این بود که کامپیوترهای اپل دیگر بسیار گران قیمت شده‌اند و به همین دلیل عرضه یک کامپیوتر ارزان قیمت ( به نسبت قیمت محصولات اپل البته ) می‌توانست متوسط قیمت را کمی پایین بیاورد. نکته دیگر اینکه مک بوک ایر از سال 2015 به این سو به روز نشده و انتظار می‌رفت اپل از این جهت هم نگاهی به این سری لپ تاپ محبوب بیندازد.

اما متاسفانه مک بوک ایر جدیدی در کار نبود.
 

ایر پاد جدید

برخی پیش‌بینی کرده‌ بودند که اپل ایرپادهای جدیدی را در این مراسم رونمایی می‌کند محصولی که اولین بار سال 2016 معرفی شد زمانی که اپل هدفون آیفون را از آیفون 7 حذف کرد. هدست بی سیم اپل مورد توجه بسیاری از علاقه‌مندان قرار گرفت با این حال اپل در رویداد اخیر خود ایرپاد را به روز نکرد هرچند یک هدفون بی سیم مدل Beats  مخصوص آیفون 10 اس را معرفی کرد.

در مجموع به نظر می‌رسد اپل در رویداد امسال به معرفی حداقل محصولات بسنده کرد. چیزی که باعث شد گمانه‌ زنی‌های زیادی برای آینده محصولات باقی بماند.

منبع: استاندارد

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا