تکنولوژی

تجربه سرعت بی نظیر انتقال داده‌‌ها با هارد جدید سامسونگ

سامسونگ روز سه شنبه، هارد درایو SSD پورتابل خود را با نام X5 معرفی کرد. این محصول، اولین هارد درایو NVMe-based  اختصاصی سامسونگ که قرار است سرعت شگفت انگیزی ارائه کرده و تبدیل به یک ابزار ذخیره سازی ضروری برای هر کاربری خواهد شد.

اما این سرعت بی‌نظیر، قیمت گزافی نیز دارد. X5 ، مجهز به تکنولوژی NVMe است که سرعت انتقال فایل را بیشتر از گذشته می‌کند و همچنین، به Thunderbolt 3( USB-C) نیز مجهز است که این قابلیت نیز در افزایش سرعت انتقال داده‌ها تاثیر گذار است. این درایو با هر نوع پی‌سی و مک که از خروجی Thunderbolt 3 پشتیبانی می‌کند، سازگار است.

سرعت خواندن(Read) و رایت (Write) اطلاعات در X5 به ترتیب 2,800 MB/s و 2,300 MB/s است که با کمک چنین سرعتی می‌توانید 20 گیگابایت فایل تصویری را در تنها 12 ثانیه جابه‌جا کنید.

 

طبق اعلام سامسونگ، سرعت X5 4.5 تا 5.2  برابر بیشتر از سرعت اس‌اس‌دی‌های SATA  سامسونگ و تا 25.5 برابر پرسرعت‌تر از هاردهای داخلی HDD است.

از دیگر قابلیت‌های این محصول می‌توان به بدنه تمام فلزی با رویه براق و ضد لک اشاره کرد. این دستگاه همچنین مجهز به فریم داخلی ضد شوک، فضای داخلی فلزی، تکنولوژی Dynamic Thermal Guard و حسگر محافظی  جذب کننده گرما اشاره کرد.

X5 مجهز به نرم افزار Samsung’s Portable SSD Software است که مجهز به سخت افزار رمز گذاری داده  AES 256-bit و سیستم محافظتی رمز عبور است.

این درایو همچنین در سه ظرفیت عرضه می‌شود: 500 گیگابایت، 1 و 2 ترابایت که به ترتیب 399.99 ، 699.99 و 1399.99 دلار قیمت دارند. این درایو در تاریخ سوم سپتامبر عرضه خواهد شد.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا