تکنولوژی

پیش‌بینی سرعت و مصرف باتری آیفون ۲۰۱۸

تا اینجا کاملا مطمئن هستیم آیفون‌هایی که قرار است اواخر شهریورماه جاری معرفی معرفی شوند شامل سه مدل‌اند یکی آیفون ۶.۵ اینچی با صفحه نمایش OLED، یکی آیفون ۵.۸ اینچی که از نظر اندازه کاملا مشابه آیفون X فعلی است. سومین آیفون ۶.۱ اینچی باصفحه نمایش LCD است. هر سه آیفونی که این ماه معرفی می‌شوند از نظر دیزاین مشابه آیفون X است. آنچه هنوز نمی‌دانیم این است که آیفون‌های ۲۰۱۸ دقیقا چه مشخصاتی دارند و چه قدر سریع‌تر و قدرتمند‌تر شده‌اند. 

پیش از این که درباره تخمین‌های جدیدی که درباره مشخصات فنی آن‌ها عنوان شده صحبت کنیم باید تاکید کنیم که این تخمین‌ها نه بر اساس لو رفتن گزارش‌ها از داخل شرکت اپل که مبتنی بر روند توسعه آیفون طی سال‌های گذشته و اطلاعاتی است که ما از تکنولوژی‌های جدید و ظرفیت‌های آن داریم. بنابراین تخمین‌ها کاملا احتمالی است. 

اپل احتمالا پردازنده A12 را در آیفون‌های جدید به کار خواهد گرفت و تا قبل از آن هیچ چیزی درباره این پردازنده نخواهیم شنید اما شرکت TSMC که سازنده این پردازنده‌هاست تصویری از مدل بهبود یافته پردازنده A11 ( که روی آیفون‌ X فعلی قرار دارد ) به ما ارایه داده که بر اساس آن این پردازنده تا ۲۰ درصدافایش سرعت و ۴۰ درصد کاهش مصرف انرژی دارد. به بیان دیگر اگر اپل برای گوشی‌های جدید از پردازنده A11 Bionic با پردازش ۷ نانومتری استفاده کند اندازه آن تا ۴۰ درصد کوچک‌تر‌ و تا ۴۰ درصد مصرف انرژی کم‌تر و ۲۰ درصد سرعت پردازش بالاتر را ارایه می‌کند. 

اما متخصصان معتقدند که اپل هیچ‌گاه به پردازنده قبلی قانع نیست و همواره پردازنده جدیدی را با قابلیت‌های جدید معرفی  کرده است. سوال این است که اپل تا چه اندازه میتواند پردازنده جدیدش را قدرتمندتر و سریع‌تر کند؟

بر اساس این موضوع که اپل همچنان به دیزاین پردازنده ۶ هسته‌ای ( دو هسته با قدرت پردازش سریع و چهار هسته کم مصرف ) امتیاز گیگبنچ ۴ تک هسته آن افزایش خواهد یافت و از ۴۲۱۷ برای پردازنده A11 به حدود ۵۰۰۰ یا بیشتر خواهد رسید. این به معنی ۲۰ درصد افزایش کارآیی خواهد بود. درمورد امتیاز گیگبنچ چند هسته‌ای نیز احتمالا شاهد بهبود ۲۵ تا ۳۰ درصدی امتیاز گیکبنچ ۴ خواهیم بود. 

بر اساس تخمین‌هاهرچند پردازشگر ۷ نانومتری کاهش قابل توجه مصرف انرژی را به همراه خواهد آورد اما افزایش سرعت پردازشگر مصرف بیشتری را به باتری تحمیل خواهد کرد. به این ترتیب می‌تون گفت آیفون‌های آینده از نظر مقاومت باتری در هنگام کار با دستگاه شبیه آیفون X فعلی خواهد بود اما به احتمال زیاد میزان مصرف باتری در زمان استراحت دستگاه بیشتر خواهد شد.

منبع: BGR

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. تصویر روز ناسا: بازتاب شهاب شلیاقی در دریاچه نیان چین
    نامور | مرکز نوآوري های آموزشی – دانستنی های مد – روانشناسی – موفقیت – ازدواج و خانواده – دکوراسیون – خانه داری – آشپزی – سلامت

    کوازار یا اختروش، درخشان‌ترین جرم کیهانی با ویژگی‌های خارق‌العاده

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا