تکنولوژی

دلایل اصلی کوچ از اندروید به آی‌اواس چیست؟

ظاهرا در جلسات گزارش مالی 3 ماهه که با حضور سرمایه‌گذاران اپل برگزار ده، تیم کوک عامل اصلی رشد فروش آیفون را «کوچ کنندگان» از اندروید به آی‌اواس اعلام کرده است. حال گزارش و نظرسنجی جدید وبسایت «پی سی مگ» نگاه عمیق‌تری به دلایل اصلی کوچ کاربران اسمارت‌فون از اندروید به آی‌اواس انداخته است.

طبق این نظرسنجی که از 2500 کاربر آمریکایی به عمل آمده، 29 درصد کاربران از سیستم عامل فعلی خود به یک سیستم عامل جدید کوچ کرده‌اند. از این 29 درصد، حدود 11 درصد آن به کوچ کنندگان از آی‌اواس به اندروید تعلق دارد و 18 درصد باقیمانده هم به کوچ کنندگان از اندروید به آی‌اواس مربوط می‌شود. حال اصلی‌ترین دلیل این کوچ چیست؟ «قیمت».

29 درصد از افرادی که از آی‌اواس به اندروید رفته‌اند می‌گویند که به‌ خاطر قیمت بهتر این کار را انجام داده‌اند و این در حالی است که افرادی که از اندروید به آی‌اواس کوچ کرده‌اند نیز همین دلیل را عنوان کردند. ضمنا 6 درصد کوچ کنندگان از آی‌اوس به اندروید دلیل خود را وجود اپلیکیشن‌های متنوع‌تر برای اندروید در مقایسه با آی‌اواس عنوان می‌کنند در حالی که این رقم برای کاربرانی که به آی‌اواس آمده‌اند 4 درصد است.

دیگر بخشی که اندروید توانست از آی‌اواس سبقت بگیرد، خدمات مشتریان بود که 6 درصد کوچ کنندگان از آی‌اواس به اندروید معتقد بودند اندروید خدمات مشتریان بهتری را ارائه می‌کند در حالی که این رقم برای کوچ کنندگان به آی‌اواس تنها 3 درصد بود.

با این وجود 47 درصد افرادی که سیستم عامل خود را از اندروید به آی‌اواس تغییر دادند می‌گویند که دلیل اصلی آنها «رابط کاربری بهتر» بوده‌ است و این در حالی است که تنها 30 درصد از کوچ کنندگان از آی‌اواس به اندروید چنین نظری داشتند. دیگر دلایل اصلی تغییر سیستم عامل از اندروید به آی‌اواس در بین کاربران «دوربین، طراحی و به روزرسانی نرم‌افزاری سریع‌تر سیستم‌عامل آی‌اواس» بوده است.

تیم کوک همواره کوچ از اندروید به آی‌اواس را یکی از دلایل اصلی رشد فروش آیفون در سال‌های اخیر عنوان کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا