تکنولوژی

دستگیری یک مسافر با استفاده از سیستم تشخیص چهره

سیستم تشخیص چهره‌ای که ایالات متحده در فرودگاه‌های خود در حال آزمایش آن است تنها 3 روز پس از به‌کارگیری توانسته اولین فرد متخلف را با موفقیت شناسایی و دستگیر کند. این اتفاق در فرودگاه «دالس» واشنگتن رخ داده است.

طبق گزارش سازمان حفاظت از گمرک و مرزهای ایالات متحده، شخص 26 ساله اهل سائو پائولو که توانسته بود از مدت‌ها پیش ماموران را با یک پاسپورت فرانسوی فریب دهد، روز گذشته به وسیله تکنولوژی تشخیص چهره فرودگاه دالس واشنگتن شناسایی و توسط مامورین فرودگاه دستگیر شد. این سیستم توانست تشخیص دهد که چهره فرد با تصویر روی پاسپورت همخوانی کافی ندارد و پس از بازرسی بدنی توسط ماموران مشخص شد که او یک شناسنامه متعلق به کشور کنگو در کفش‌های خود پنهان کرده است.

با اینکه طرفداران حریم خصوصی معتقدند این تکنولوزی می‌تواند به‌منظور ردیابی غیرقانونی افراد به‌کارگرفته شود و حتی افراد پایبند به قانون را هم به‌صورت اشتباه به دردسر بیاندازد، اما سازمان حفاظت از مرزهای ایالات متحده معتقد است این تکنولوژی می‌توااند به شکل قابل توجهی سطح امنیت فرودگاه‌ها را بالا برده و پروسه‌های بررسی و بازدید مسافرین را کوتاه‌تر کند. طبق گزارش‌ها این تکنولوژی تا امروز توانسته مدت زمان انتظار مسافرین خارجی در فرودگاه بین‌المللی سن خوزه را تا 4 دقیقه کاهش دهد.

فرودگاه دالس واشنگتن یکی از 12 فرودگاه ایالات متحده است که از این تکنولوژی در گیت ورود و خروج فرودگاه استفاده می‌کند. سازمان حافظت از مرزهای آمریکا امیدوار است بتواند روزی این تکنولوژی را جایگزین پروسه‌ بازرسی پاسپورت مسافرین کند.

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا