تکنولوژی

قانون ممنوعیت استفاده از هوآوی و ZTE توسط ترامپ امضا شد

اسمارت‌فون‌های شرکت‌های هوآوی و ZTE که از چند وقت پیش ورودشان به بازار ایالات متحده وهمچنین استفاده از آنها توسط سیاستمداران ممنوع شده بود، امروز با یک برخورد جدی‌تر از طرف آمریکا مواجه شدند. دونالد ترامپ روز گذشته فرمان ممنوعیت استفاده از اسمارت‌فون‌های این دو شرکت توسط تمامی مقامات سیاسی و قانونی را رسما امضا کرد.

این اتفاق در حالی بالاخره رخ داد که از ماه‌ها پیش اعضای مجلس سنای آمریکا علی‌الخصوص جمهوری‌خواهان خواستار ممنوعیت ورود این 2 برند به ایالات متحده و به‌کارگیری آنها توسط اعضای سنا شده بودند. در پایان بالاخره مجلس سنا رسما دستور ممنوعیت استفاده از گوشی‌ها و محصولات این 2 برند چینی توسط سیاستمداران و تمامی افرادی را که قصد دارند مستقیما با دولت کار کنند صادر کرد. این ممنوعیت طی 2 سال آینده به صورت کامل اجرایی می‌شود.

شرکت هوآوی صدرو این دستور ممنوعیت را عملی غیر حرفه‌ای و بی‌اثر خواند و اعلام کرد این اقدام مجلس سنا و ترامپ موجب افزایش هزینه‌ها برای مردم و دولت خواهد شد. مشخض نیست هوآوی قصد دارد این قانون تصویب شده را مورد اعتراض هم قرار دهد یا خیر.

کمپانی هوآوی و ZTE از سال 2012 توسط سازمان‌های امنیتی آمریکا به‌عنوان «تهدید برای امنیت ایالات متحده» شناخته شدند و از آن موقع مبارزه با ورود آنها به بازر ایالات متحده و جلوگیری از به کارگیری آنها توسط مقامات سیاسی آغاز شده است. هنوز مشخص نیست این قوانین شامل تجهیزات و تاسیسات ارتباطی این دو کمپانی که توسط بسیاری از شرکت‌های آمریکایی استفاده می‌شوند نیز خواهد شد یا خیر. اگر همینطور باشد، بنابراین شرکت‌های آمریکا سریعا باید سراغ دیگر شرکت‌های تامین کننده تجهیزات ارتباطی بروند.

 

منبع : آی‌تی‌ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا