تکنولوژی

اخبار و شایعات درباره دوربین جدید نیکون

طبق گزارش‌های جدید منتشر شده، شرکت نیکون در حال تولید دوربین عکسبرداری جدید فول فریم بدون آینه است. این خبر را شرکت نیکون هم امروز رسما تایید کرد و وبسایتی برای نمایش و تبلیغ این دروبین تا زمان معرفی آن هم راه‌اندازی کرده است.

طبق اطلاعات و شایعاتی که درباره این دوربین منتشر شده، به‌نظر می‌رسد تاریخ احتمالی معرفی این دوربین 23 آگوست باشد. ضمنا گفته می‌شود این دوربین در 2 مدل مختلف با سنسورها و رزولوشن‌های مختلف عرضه می‌شود. برخی از وبسایت‌ها ادعا می‌کنند یک مدل از این دوربین با لنز 25 مگاپیکسلی و مدل بالاتر آن با لنز 45 تا 48 مگاپیکسل عرضه خواهد شد. این احتمالات تا حدودی هم نزدیک به واقعیت به‌نظر می‌رسند چراکه پرچمداران فعلی این شرکت یعنی D850 و D610 هم سنسورهایی در همین حدود دارند و بعید است نیکان دوربین‌های جدید خود را با قدرت کمتری نسبت به مدل‌های فعلی تولید کند.

علاوه بر لنزهای قوی‌تر به‌نظر می‌رسد سیستم فوکوس اتوماتیک این دوربین هم با پیشرفت‌های قابل توجهی همراه خواهد بود و به‌جای پوشش 153 نقطه، این دوربین قادر خواهد بود بین 430 تا 450 نقطه را تحت پوشش قرار دهد. این یعنی علاوه بر ثبت بهتر پیش‌زمینه سوژه‌ها، فضای بیشتری هم در پشت سوژه پوشش داده خواهد شد.

از دیگر مشخصات فنی قابل توجه این دوربین هم می‌توان به عکسبرداری پشت سر هم با سرعت 9 فریم بر ثانیه، ضبط ویدیو با کیفیت 4K و پشتیبانی از درگاه کارت‌های CF Express و XQD اشاره کرد.

ضمنا هنگام معرفی این دوربین انتظار می‌رود سه لنز فوکال 24-70 میلی‌متری پلاس، 35 میلی‌متری و 50 میلی‌متری فست پرایم هم برای این دوربین ارائه شوند. گفته می‌شود مدل گران‌قیمت این دوربین 4 هزار دلار و مدل ارزان‌تر آن با قیمت 3 هزار دلار عرضه می‌شود.

منبع : آی‌تی‌ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا