تکنولوژی

نگاهی به بهترین کیبوردهای جیبی

در این دوره و زمانه داشتن یک کیبورد بلوتوث کوچک بسیار کاربردی به‌نظر می‌رسد اما اینکه چه نوع کیبورد کوچکی به‌کارتان می‌آید به نوع کاربری و سلیقه شما بستگی دارد. اگر سایز اولین اولولیت شما در انتخاب چنین کیبوردی است، بنابراین بهترین انتخاب برای شما کوچکترین کیبرود بلوتوث جیبی دنیا یا همان کیبورد بلوتوث 3.0 HDE است. با اینکه این کیبورد بسیار کوچک طراحی شده اما در عین حال دکمه‌های آن به اندازه کافی بزرگ هستند و فشردن آنها بسیار آسان و بدون دردسر است. سایز کوچک این کیبورد آن را به بهترین انتخاب برای تایپ کردن در حین رفت و آمد تبدیل کرده اما جالب است بدانید این کیبورد حتی برای به‌کارگیری در منزل هم به یک سری امکانات پایه مجهز شده است.

اگر بخواهید برای کاهش سایز کیبورد تنها یک سری از قسمت‌های جزئی کیبورد را قربانی کنید، می‌توانید به گزینه های دیگری هم فکر کنید. برای مثال اگر برایتان اهمیت ندارد که کیبورد شما در جیبتان جا نشود، بنابراین می‌توانید از کیبورد مینی بلوتوث شرکت Jelly Comb استفاده کنید. این کیبورد کمی از کف دست شما بزرگتر بوده و به یک ترک پد و کلیدهای فرمان F مجهز است. ضمنا برای افرادی که لزوما نیازی به کیبوردهای خیلی کوچک ندارند و ریز بودن دکمه برایشان قابل تحمل نیست، کیبورد فول سایز بلوتوثی تاشو را پیشنهاد می‌کنیم. در این نوع کیبوردها تقریبا هیچ ویژگی قربانی کاهش سایز نشده است و کیبورد 6 اینچی تاشو Jelly Comb بهترین نمونه از این دسته کیبوردها محسوب می‌شود. این کیبورد نسبتا کوچک شاید در جیبتان جا نشود اما می‌توانید آن را به‌راحتی درون کوله خود به اطراف حمل کنید.

حال بیایید نگاه دقیق‌تری به این 3 نوع کیبورد بیاندازیم و مزایا و ومعایب آنها را بررسی کنیم.

 

بسیار کوچک اما کاملا کارآمد

کیبورد بلوتوث مینی HDE

این کیبورد با سایز 4.5 اینچی به راحتی درون کف دست شما قرار می‌گیرد و استفاده از آن در منزل، خودرو و مترو بسیار آسان و لذت بخش است. این کیبورد به باتری داخلی قابل شارژ مجهز شده که می‌توان آن را از طریق پورت یواس‌بی و میکرو یواس‌بی شارژ کرد و از طرف دیگر بلوتوث نسخه 3.0 به‌کاررفته در آن با اکثر سیستم‌عامل‌های هوشمند موجود در بازار از جمله اندروید، ویندوز و آی‌اواس و البته پلی‌استیشن 4 و همچنین Raspberry Pi همخوانی کامل دارد. برخی از کاربران معتقدند این کیبورد برای افرادی که مایلند بدون اینکه کسی متوجه شود پیام ارسال کنند (مثلا در جلسات طولانی مدت) گزینه بسیار عالی محسوب می‌شود. برخی دیگر از کاربران هم به بلوتوث قدرتمند و ظرفیت بالای باتری این کیبورد در کنار سایز بسیار کوچک آن اشاره کرده‌اند.

 

این کیبورد 13.99 دلار قیمت دارد.

کمی بزرگتر اما مجهز به ترک پد

 

کیبورد بلوتوث مینی Jelly Comb

زمانی که کیبورد شما به ترک پد مجهز باشد و از طرف دیگر از اتصال بلوتوث پشتیبانی کند، امکانات بسیار متنوعی در اختیارتان قرار می‌گیرد. برای مثال با استفاده از چنین کیبورد بلوتوثی می‌توانید درون سرویس نتفلیکس به گشت و گذار بپردازید و حتی آن را به تبلت اندرویدی خود متصل کنید و از بازی‌های مختلف لذت ببرید. در چنین مواقعی داشتن یک کیبورد کوچک مجهز به ترک پد همانند کیبورد بلوتوث مینی شرکت Jelly Comb گزینه بسیار عالی محسوب می‌شود. همانند کیبورد شرکت HDE، این کیبورد هم به بلوتوث نسخه 3.0، باتری قابل شارژ و کیبورد هم‌اندازه کف دست مجهز شده است. با این حال این دیوایس 4.83 اینچ سایز دارد و در مقایسه با نسخه فاقد ترک پد که در بالا معرفی کردیم کمی بزرگتر است و در نتیجه قرار دادن آن در جیب کمی مشکل است. ضمنا قبل از خرید این کیبورد ابتدا از همخوانی داشتن آن با دیوایس خود اطمینان پیدا کنید چرا که برخی از دستگاه‌ها مانند «فایر تی‌وی» آمازون از این کیبورد پشتیبانی نکرده و سیستم‌عامل مک اواس شرکت اپل هم از ترک پد این کیبورد پشتیبانی نمی‌کند.

قیمت این کیبورد در بازار 19.99 دلار است.

 

فول سایز اما تاشو

 

کیبور بلوتوث تاشو Jelly Comb

 اگر شما هم از آن دسته از افرادd هستید که دستانتان پهن و بزرگ است و یا علاقه چندانی به کیبوردهای کوچک و مینی ندارید، این کیبورد شرکت Jelly Comb احتمالا بهترین گزینه برای شما خواهد بود. این کیبورد بلوتوثی تقریبا سایزی مشابه کیبوردهای استاندارد QWERTY دارد که البته پس از تا شدن فضای خیلی کمی را اشغال می‌کند و از طرف دیگر به یک ترک پد مجهز شده که شما را از ماوس هم بی‌نیاز می‌کند. در حالت بسته این کیبورد 5.98 اینچ سایز دارد و به‌خوبی درون جیب‌های بزرگ و کیف کوچک جای می‌شود اما در حالت استفاده سایز آن به 9 اینچ تغییر می‌کند و به شما امکان تایپ کردن بدون ترس از فشردن دکمه‌های اشتباهی را می‌دهد. فشردن دکمه‌های اشتباهی هنگام تایپ کردن یکی از معضلاتی است که عموما کاربران حین استفاده از کیبوردهای کوچک با آن مواجه می‌شوند. همانند دو کیبوردی که در بالا معرفی کردیم، این کیبورد هم به باتری داخلی شارژی و پورت مینی‌ یواس‌بی برای شارژ مجهز است.

این کیبورد 26.99 دلار قیمت دارد.

منبع: bustle

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا