تکنولوژی

روبات سگ بوستون داینامیکس به بازار می‌آید

شرکت «بوستون داینامیکس» سازنده جدیدترین و چابک‌ترین روبات‌های دنیا طبق گزارش‌ها قصد دارد اولین محصول خود را رسما برای عرضه عموم وارد بازار کند. این محصول در اصل یک روبات به شکل سگ با نام «اسپات مینی» خواهد بود.

تولید این روبات ابتدا ماه می امسال اعلام شد و «مارک رایبرت» موسس این شرکت اخیرا اعلام کرد که تا جولای سال 2018 شرکت بوستون دانامیکس تولید این روبات را به 1000 دستگاه در سال خواهند رساند.

البته هدف اصلی کمپانی بوستون داسنامیکس ساخت روباتی با قابلیت‌های مختلف جهت به‌کارگیری در مصارف مختلف است. طبق گفته‌های رایبرت، اسپات مینی در حال حاضر برای استفاده در ساختمان‌ها، حمل و نقل، امنیت و کمک در منزل تحت آزمایش قرار می‌گیرد.

اسپات مینی با 1 متر قد و 25 کیلوگرم وزن می‌تواند کارهایی را انجام دهد که روبات‌های بزرگتر و سنگین‌تر از انجام آنها ناتوانند. بازوی مار مانند این روبات که در قسمت سر آن جای گرفته این امکان را اسپات مینی می‌دهد حتی وظایفی همچون باز کردن درب را هم انجام دهد. اگر گفته‌های مدیرعامل بوستون داینامیکس حقیقت داشته باشد سال 2018 شاهد ورود این روبات‌های کاربردی به بازار خواهیم بود. ضمنا در حال حاضر هیچ قیمتی برای این روبات اعلام نشده است.

شرکت بوستون داینامیکس سال 2013 توسط گوگل خریداری شد اما گوگل این شرکت را در سال 2017 به کمپانی ژاپنی «سافت بنک» واگذار کرد.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا