تکنولوژی

فیس‌بوک و مقابله با یک شرکت تحلیل‌گر اطلاعات جدید

به نظر می‌رسد فیس‌بوک بعد ازماجرای کمبریج آنالتیکا روی شرکت‌های تحلیل‌گر اطلاعاتش بسیار حساس‌تر شده چون روز جمعه این شبکه اجتماعی اعلام کرد که  دسترسی یک شرکت تحلیل‌گر بریتانیایی دیگر را به داده‌های کاربران محدود کرده است.

 کمبریج آنالیتیکا یک شرکت تحلیل‌گر اطلاعات بود که گفته می‌شود در کارزار ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ابزار اصلی تبلیغات به شمار می‌آمد . قدرت این شرکت اما متکی به اطلاعات شخصی بود که توانسته بود از فیس بوک به دست بیاورد. مشخص شدن نحوه عملکرد کمبریج آنالیتیکا فیس‌بوک را با بزرگترین بحران خود از ابتدای فعالیت این شبکه اجتماعی تاکنون مواجه کرد و باعث عذرخواهی مکرر زاکربرگ شد.

حالا دسترسی شرکت Crimson Hexagon که آن هم تحلیل اطلاعات انجام می‌دهد توسط فیس‌بوک  مسدود شده تا نحوه تعامل این شرکت با اطلاعات کاربران برای فیس‌بوک مشخص شود. 

مرتبط : زاکربرگ به رییس جمهور تبریک گفته بود

بر اساس گزارش وال‌استریت ژورنال شرکت Crimson Hexagon قراردادی برای تحلیل اطلاعات عمومی فیس‌بوک با برخی  آژانس‌های دولت فدرال و نهادهای غیر انتفاعی روسی داشته است. 

سخنگوی فیس‌بوک به سی ان ان گفته است که این شرکت اجگازه نمی‌دهند که برنامه‌نویسانی که از اطلاعات این شرکت استفاده می‌کنند ابزارهای جاسوسی را روی فیس‌بوک یا اینستاگرام فعال کنند به همین دلیل هر اپلیکیشنی که در ما از چنین روش‌هایی استفاده کند را مسدود می‌کنیم.

با این حال فیس‌بوک گفته است که هنوز هیچ مدرکی دال بر اینکه شرکت Crimson Hexagon خلاف مقررات فیس‌بوک عمل کرده پیدا نکردیم. 

مدیر ارشد تکنولوژی Crimson Hexagon نیز به سی ان ان گفته است که این شرکت تحلیل‌گر اطلاعات همکاری نزدیکی با فیس‌بوک برای انجام این تحقیقات دارد ضمن اینکه این شرکت به هیچ عنوان دیتای خصوصی کاربران را ذخیره نمی‌کند. 

منبع: Cnn

مرتبط: 

دسته‌بندی داده‌های عظیم فیس‌بوک چگونه انجام می‌گیرد؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا