تکنولوژی

کارمندی که اطلاعات سری اپل را دزدید!

مقامات قضایی ایالات متحده دوشنبه هفته گذشته یکی از کارکنان سابق کمپانی اپل را به سرقت اسرار تجاری متهم کردند. طبق شکایتنامه مطرح شده در دادگاه فدرال آمریکا، او به سرقت برنامه‌های مرتبط با خودروهای اتوماتیک بدون راننده و یک لپتاپ و همچنین تلاش برای خروج از ایالات متحده آمریکا و پرواز به سمت کشور چین متهم شده است.

این کارمند که ژیانگ ژان نام دارد، اعتراف کرده که قصد داشته برای یک کمپانی خودروسازی چینی کار کند و پس از به‌دست آوردن مدارک مرتبط با خودروهای بدون راننده متعلق به شرکت اپل، یک پرواز لحظه آخری برای سفر به چین خریداری کرده است.

بر اساس این شکایتنامه، ژانگ با هدف توسعه نرم‌افزاری و سخت‌افزاری برنامه‌های مرتبط با خودروهای اتوماتیک هوشمند در کمپانی اپل استخدام شده بود و به این شکل مدارهای مختلف خودرو را طراحی و سنسورهای خودرو را انالیز می‌کرد.

آوریل 2018 ژانگ به‌دلیل تولد فرزندش به همراه خانواده چند هفته به چین سفر کرد. طبق گزارش‌ها زمانی که ژانگ به ایالات متحده بازگشت، به مقام مسئول خود اعلا کرده که قصد دارد برای یک شرکت چینی با نام «ژیائوپنگ موتورز» کار کند. این کمپانی در زمینه خودروهای بدون راننده هوشمند فعالیت می‌کند و یک دفتر هم در سلیکون ولی دارد.

پس از اینکه ژانگ شرکت را ترک کرد، مقامات امنیتی اپل متوجه شدند او به بخش اعظمی از مدارک و برنامه‌های اپل در بخش خودروهای هوشمند دسترسی غیر قانونی داشته و اینکه در تاریخ 28 آپریل در حالی که قرار بود به همراه خانواده‌اش در چین باشد، در ساختمان اپل پارک رویت شده است. بعدها مشخص شده که او در این تاریخ یک سری مدار الکتریکی خودرو و یک لپتاپ را از آزمایشگاه اپل به سرقت برده است.

ژانگ در تاریخ 7 جولای پس از اینکه از گیت‌های امنیتی فرودگاه سن خوزه هم عبود کرده بود، دستگیر شد. سخنگوی شرکت «ژیائوپنگ موتور» در واکنش به این اتفاقات اعلام کرده که ژانگ تابحال هیچ مدرکی را از شرکت اپل به این کمپانی انتقال نداده و اینکه در برابر اتهامات احتمالی از منافع شرکت دفاع خواهد شد.

منبع: techviral

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا