تکنولوژی

غواص عملیات نجات تایلند : زیردریایی ایلان ماسک عروسک نمایشی بود

ایلان ماسک، موسس شرکت‌های تسلا و SpaceX، بعد از اینکه با خبر شد تعدادی پسر نوجوان فوتبالیست و مربیشان در تایلند به دلیل وقوع سیل در غاری محبوس شده بودند، یک مینی زیردریایی برای نجات جان قربانیان به این کشور فرستاد اما مقامات تایلندی درخواست کمک ماسک را رد کرده و اعلام کردند که نجات جان قربانیان با این زیردریایی عملی نیست.

یک غواص حرفه‌ای بریتانیایی که در تیم نجات این بچه‌های تایلندی حضور داشت، در مصاحبه‌ای عنوان کرد که راه حل آقای ماسک کاملا غیر عملی بوده و هرگز نتیجه‌ای در پی نمی‌داشته است. این غواص که  Vern Unsworth نام دارد، از زیر دریایی آقای ماسک به عنوان یک عروسک نمایشی نام برد که هرگز به هیچ وجه شانسی برای نجات جان قربانیان نداشت. وی همچنین اعلام کرد که به محض ورود آقای ماسک، از وی خواسته شد که سریعا آن جا را ترک کند.

آقای Unsworth در تایلند زندگی می‌کند و علاقه زیادی به غار نوردی دارد. Tham Luang  نام غاری است که پسران جوان فوتبالیست و مربیشان داخل آن گیر افتاده‌اند و آقای  Unsworth نیز به خوبی با آن آشنایی دارد.

آقای ماسک اما به اظهار نظر مقامات تیلندی در مورد زیر دریایی تازه‌اش، واکنش خوبی نشان نداد. وی در اکانت توییتر خود اعلام کرد:« طبق تحقیقات گسترده و مشورت با غواصان حرفه‌ای، زیر دریایی ما به خوبی قادر بود این عملیات را با موفقیت به سرانجام برساند. ما می‌توانیم هر زمان که بخواهید این ادعا را ثابت کنیم.»

روز سه شنبه گذشته هفته پیش، ماسک در توییتی اعلام کرد که از سفرش به تایلند و ماموریت نجات کودکان زندانی شده در غار بازگشته است. وی در پُست توییتری جدیدی گفت:« مینی زیردریایی، همیشه برای انجام عملیات‌های نجات حاضر است. این زیردریایی از جنس آلیاژ‌های استفاده شده در موشک‌ها ساخته شده و Wild Boar نام دارد.»

مرتبط: 

راه حل ایلان ماسک برای نجات نوجوانان تایلندی

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا