تکنولوژی

معرفی مدل جدیدی از موس‌های کلاسیک مایکروسافت

موس‌های اوریجینال  IntelliMouse مایکروسافت زمانیکه در سال 1996 برای اولین بار معرفی شدند، حسابی غوغا به پا کردند. گیمرها به خصوص از این محصول بسیار استقبال کردند زیرا طراحی ارگونامیک، دگمه‌های کاربردی و دگمه غلتان مخصوص Scroll روی این موس برای این دسته از کاربران کارایی زیادی به همراه داشت.

اگر چه موس‌های مخصوص گیمرها امروز تنوع زیادی دارد و به دگمه‌های قابل برنامه ریزی بسیار حرفه‌ای تری مجهز است، ولی می‌توان ادعا کرد موس‌های IntelliMouse در زمان خود نسل جدیدی از موس‌های قابلیت دار را معرفی کردند که بسیار هم محبوب شد. آخرین مدل از نسل این موس‌ها،  IntelliMouse 3.0 بود که در سال 2003 معرفی شد.

حالا Simon Dearsley، مدیر بخش طراحی مایکروسافت به نمایندگی از این شرکت در وبلاگ خود ورود موس جدیدی به بازار را اعلام کرد، موسی که نسبت به نسل گذشته، مدرن‌تر و مجهز به تکنولوژی به روزتری است.

موس مخصوص گیمینگی که از سوی مایکروسافت معرفی شده، سیم دار است زیرا در بازی تاخیر کمتری ایجاد می‌کند، به علاوه نور قرمز رنگ این موس‌ها نیز جای خود را به نور ملایم سفیدی داده است.  طبق گزارش PC World، موس جدید قابلیت‌های مشابهی با  Microsoft Surface Precision Mouse دارد، به علاوه مجهز به سنسور  BlueTrack است که می‌تواند حرکات را تا 1000 حرکت در ثانیه شناسایی کرده و تنظیمات dpi این موس نیز تا 3200 اعلام شده است.

موس جدید، 5 دگمه دارد که سه تای آنها قابل برنامه ریزی هستند. Dearsley می‌گوید:«بسیار دقت کردیم تا کلیدهایی مشابه Omron  برای دگمه‌های کلیک راست و چپ تعبیه شود، به علاوه سه کلید Kailh  برای دگمه غلتان وسط و کناره‌های این موس در نظر گرفته شده است. تغییرات بزرگی در دگمه‌های کناری نیز صورت گرفته که استفاه از موس را بسیار نرم‌تر می‌کند.»

این موس با تمام دستگاه‌های جدید مجهز به ویندوز 7 سازگار است اما با کامپیوترهای سیستم عامل مک سازگاری نخواهد داشت. هم زمان با معرفی این موس، ویدیویی نیز منتشر شد که قابلیت‌های این موس را بهتر و ملموس‌تر معرفی کند.

اعلام شده که این موس، نسخه بدون سیم یا وایرلس ندارد اما قیمت 40 دلاری آن قطعا برای طرفداران موس‌هایی با استایل کلاسیک جذابیت خواهد داشت.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا