تکنولوژیهوش مصنوعی

نگاهی به هوش مصنوعی در فلاش جدید کانن

کانن به تازگی از یک فلاش بی‌نظیر را با نام 470 EX-AI برای دوربین‌های خود رونمایی کرده است. این فلاش به هوش مصنوعی مجهز است و از پردازنده کانن بهره می‌برد. این فلاش با استفاده از هوش مصنوعی، فاصله شما از سوژه و زاویه دوربین را تشخیص می‌دهد و سپس تحلیل می‌کند با توجه به این شرایط نور باید با چه قدرتی و در چه زاویه‌ای به سوژه تابیده شود تا بهترین تصویر ممکن به دست آید. این می‌توان 360 درجه بچرخد و علاوه بر آن بالا و پایین هم می‌رود تا دیگر نیازی نباشد شما دستی آن را بچرخوانید یا مقابل نور آن کاغذ بگذارید! (شیوه‌ای که بیشتر در ایران مرسوم است). در ادامه چند نکته مهم درباره این فلاش بی‌نظیر را بررسی می‌کنیم.

سازگاری

این فلاش تقریبا با همه دوربین‌های جدید کانن سازگاری دارد. بنابر این دوربین‌هایی که سازگار نیستند را معرفی می‌کنیم. همه دوربین‌هایی که تا ژوئن سال 2014 معرفی شده‌اند با این فلاش سازگاری ندارند و از ژوئن 2014 به بعد همه دوربین‌ها به‌جز T7، T6، M5، M6، M3 می‌توانند از ویژگی هوش مصنوعی این فلاش استفاده کنند. البته این فلاش حالت استاندارد هم دارد که می‌توانید آن را در همه دوربین‌ها استفاده کنید.

باتری

کانن گفته باتری این فلاش می‌تواند با هر بار شارژ بین 140 تا 944 شات دوام بیاورد. که عمر بسیار خوب این دستگاه را نشان می‌دهد. این اختلاف برای قدرت پرتاب نور است که در حالت حداکثر و حداقل پرتاب نور بیان شده است. اگر هم حالت هوش مصنوعی این فلاش فعال باشد و حداقل پرتاب نور استفاده شود بین 800 تا 900 شات می‌توانید بگیرید که عدد بسیار قابل توجهی است.

زمان عرضه و قیمت

این فلاش از هفته اول ماه می (اوایل اردیبهشت) قابل سفارش دادن است. قیمت این فلاش بی‌نظیر 399 دلار است که با توجه به ویژگی‌های این فلاش به نظر قیمت قابل قبولی دارد. به این نکته هم دقت کنید که در حال حاضر این تنها فلاش در دنیا است که از هوش مصنوعی استفاده می‌کند.

در ادامه ویدئوی ساخت کانن برای معرفی این محصول را ببینید.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا