تکنولوژی

تلویزیون اینستاگرام | IGTV

نام نویسنده: آی تی ایران

اینستاگرام امروز از ویژگی جدیدی رونمایی کرد که به کاربران اجازه می‌دهد ویدیو های طولانی مدت روی این شبکه اجتماعی قرار دهند. نام این ویژگی جدید آی جی تی وی  IGTV است. برای استفاده از این ویژگی جدید باید اپلیکیشن آی جی تی وی را روی موبایل خود دانلود کنید اپلیکیشنی که حالا هم برای اندروید و هم برای ios عرضه شده است. این ویژگی جدید در ابتدا حسی شبیه دیدن تلویزیون را به کاربر عرضه می‌کند و این همان چیزی است که اینستاگرام می‌خواهد. 

هرچند اینستاگرام تلاش کرد این ویژگی جدید و این محصول جدید را برای رقابت با یوتیوب به کار گیرد اما به جای ایجاد یک یوتیوب جدید به سمت یک شبکه ویدیویی موبایلی روی آورده است. یکی از ویژگی‌های آی جی تی وی که حالا بحث برانگیز هم شده است دیدن فیلم ها به صورت عمودی است. تا پیش از این تصویربرداری با موبایل به صورت عمودی چندان تصور حرفه‌ای از کاربر ارائه نمی کرد حالا اینستاگرام تصمیم گرفته تا فیلم عمودی را به عنوان مدلی برای تماشای فیلم در شبکه جدیدش IGTV نظر بگیرد، مدلی که بیش از همه خوشایند کاربران عادی خواهد بود.

در حال حاضر شما قادر خواهید بود با نصب اپلیکیشن آی جی تی وی فیلمهای تا ده دقیقه را آپلود کنید به فالوور های خودتان نشان بدهید. تغییر فرمت از حالت افقی به عمودی خوشایند بصری بسیاری از کاربران حرفه‌ای نخواهد بود اما کسی چه می‌داند شاید این مدل جدید بسیار فراگیر شود و مرزهای زیبایی شناسی را تغییر دهد. به نظر می‌رسد کاربران دیدن راحت تر را به زیبایی شناسی ترجیح می‌دهند این چیزی است که حداقل اینستاگرام به ما آموخته است.

تا پیش از این اینستاگرام فقط اجازه آپلود فیلم هایی تا یک دقیقه را می داد اما حالا با این اپلیکیشن جدید کاربران قادر به آپلود فیلم های تا ۱۰ دقیقه و به زودی تا یک ساعت خواهند بود.

 اینستاگرام در سال ۲۰۱۰ به عنوان یک شبکه اجتماعی مبتنی بر عکس راه اندازی شد و بعد از خریده شدن توسط فیس‌بوک همواره از این شبکه به عنوان یک شبکه پر قابلیت برای رقابت با یوتیوب و دیگر تولیدکنندگان محتوای ویدیویی نام برده می‌شد.

فیس بوک در سال ۲۰۱۲ اینستاگرام را به مبلغ یک میلیارد دلار خرید و به خود اضافه کرد با این حال این شبکه تا امروز شکل مستقل خود را نسبت به فیسبوک حفظ کرده است.

حدود دو سال قبل اینستاگرام قابلیت استوری را به خود اضافه کرد قابلیتی که به کاربران اجازه می‌دهد عکس یا فیلم های متعدد ۱۵ ثانیه ای جدا از تایم لاین خود آپلود کنند این محتوا ها تا یک روز توسط کاربران قابل دیده شدن است.

 اینستاگرام حالا می گوید حدود یک میلیارد کاربر ماهانه دارد این شرکت حالا یکی از سرویس های اصلی شرکت فیس‌بوک به شمار می‌رود در کنار فیسبوک مسنجر واتس اپ اینستاگرام بازوی تصویری فیس بوک است.

کوین سیستروم بنیانگذار و مدیرعامل اینستاگرام در جلسه مطبوعاتی رونمایی از IGTV گفت ابزارهایی که امروز ما با آن فیلم  می‌بینیم قدیمی و تاریخ گذشته اند. هنوز ویدیو با فرمت tv ها به صورت افقی تماشا میکنیم کمی در مورد این موضوع فکر کنید.آیا در آینده شاهد تغییر فرمت تمامی محتواها از افقی به عمودی خواهیم بود؟ مثلا نت‌فلیکیس یا فیلمهای سینمایی یک نسخه عمودی هم ارایه خواهند داد؟ بایددید.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا