تکنولوژی

شرکت جدید جایگزین کمبریج آنالیتیکا

شرکت کمبریج آنالیتیکا تقریبا شناخته شده‌ترینن شرکت تحلیل اطلاعات کاربران طی دو سال اخیر است نام این شرکت بارها به عنوان سارق اطلاعات شخصی کاربران فیس‌بوک و استفاده از آن برای کمک به کمپین انتخابات ترامپ مطرح شد و همین باعث شد که سرانجام فیس‌بوک دسترسی کمبریج آنالتیکا را به فیس‌بوک قطع کند هرچند کمبریج آنالیتیکا از فیس‌بوک عذرخواهی کرد.  خود مارک زاکربرگ نیز بارها به خاطر فروش اطلاعات شخصی کاربران به این شرکت عذرخواهی کرده است.

کمبریج آنالیتیکا چندی قبل اعلام ورشکستگی کرد و کاملا تعطیل شد اما حالا خبرگزاری آسوشیتدپرس اعلام کرده که از یک ماه قبل یک شرکت جدید با مدل کاری مشابه به نام Data Prppria ایجاد شده که از قضا تعدادی از کارکنان کمبریج آنالیتیکا هم در آن مشغول به کارند و نکته جالب اینکه ظاهرا این شرکت جدید‌التاسیس قصد دارد در کمپین انتخاباتی ۲۰۲۰ ترامپ فعالیت کند درست مشابه کاری که کمبریج آنالیتیکا برای انتخابات ریاست جمهوری اخیر برای کمپین ترامپ انجام داد. در این شرکت جدید حداقل چهار نفر از کارکنان کمبریج آنالیتکا کار می‌کنند از جمله Oczkowski که در شرکت کمبریج آنالیتیکا مدیر محصول بود.

مدل کاری شرکت Data Prppria روی دیتا و  علوم رفتاری کاربران اینترنت، تبلیغات و پیام‌های سیاسی است. این شرکت حالا تایید کرده با کمیته ملی حزب جمهوری خواه برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری این دوره قراردادی را امضا کرده است.

در عین حالا ما مشخص شده Oczkowski با برد پارسکال مدیر کمپین انتخاباتی بعدی ترامپ دیداری داشته و برای کار به توافق رسیده‌اند.

آنچه باعث مراجعه سیاستمداران به شرکت کمبریج آنالیتکا شد این بود که این شرکت توانست یک پروفایل از کاربران رای دهنده طراحی کند که بعدا مدیران کمپین ترامپ برای هر کاربر متناسب با خودش پیام تبلیغاتی ارسال کردند. کوشنر داماد ترامپ بعد از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد که شرکایی چون کمبریج آنالیتیکا در این پیروزی نقش بزرگ داشته اند.

مرتبط: چگونه بفهمیم فیس‌بوک اطلاعات ما را هم فروخته یا نه؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا