تکنولوژی

«سویفت کی» به ویندوز 10 هم رسید

تایپ کردن به وسیله نمایشگر لمسی دیوایس‌ها در گذشته تا حدودی مشکل بود اما نرم‌افزارهای کیبورد لمسی تا جایی پیشرفت کرده‌اند که به‌طور کلی تایپ کردن با استفاده از کیبوردهای فیزیکی را به دست فراموشی سپردیم. در طول این سال‌ها شاهد پیشرفت‌های قابل توجهی در این دسته از نرم‌افزارها از جمله در بخش حدث کلمات، آنالیز بهتر لمس انگشتان و حالت‌های دستوری مختلف با استفاده از حرکات مختلف دست روی کیبورد بوده‌ایم. بدون شک نرم‌افزار «سویفت کی» (SwiftKey) سهم قابل توجهی در بهبود و پیشرفت بیساری از این ویژگی‌ها داشته و به‌نظر می‌رسد وقت آن رسیده از تجریبیات کسب شده خود در زمینه اسمارت‌‌فون‌‌ها در بخش کامپیوترها نیز استفاده کند. ظاهرا ویندوز 10 در نسخه جدید خود پشتیبانی از سویفت کی را هم اضافه کرده است.

البته اضافه شدن سویفت کی به ویندوز تا حدودی قابل حدث بود چراکه نزدیک به 2 سال پیش این شرکت توسط مایکروسافت خریداری شد. با اینکه انتظار می‌رفت این نرم‌افزار خیلی زودتر به ویندوز 10 اضافه شود، اما امروز شاهد حضور سویفت کی در  Preview Build 17692 ویندوز اینسایدر هستیم.

کاربرانی که آخرین نسخه آیدیت ویندوز را تست می‌کنند حالا قادر خواهند بود از ویژگی‌های سویفت کی از جمله حدث کلمات، تصحیح اتوماتیک و تایپ با حرکات دست روی صفحه بهره ببرند. در نسخه فعلی زبان‌های انگلیسی، انگلیسی آمریکایی، فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی، اسپانیایی، پرتغالی و روسی پشتیبانی می‌شوند.

استفاده از سویفت کی در ویندوز در حال حاضر تنها از طریق برنامه ویندوز اینسایدر قابل دسترسی است.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا