تکنولوژی

دسترسی به اطلاعات شخصی کاربران اپل محدود می‌شود

هفته گذشته اپل تغییراتی در بخش قوانین App Store خود اعلام کرد. یکی از اصلی‌ترین دلایل این تغییرات، جلوگیری از دسترسی برنامه‌های مختلف به اطلاعات اساسی کاربران از جمله لیست دوستان و مخاطبان کاربر است. قبل از این تغییرات، برنامه نویسان می‌توانستند این اطلاعات را حتی بدون رضایت و آگاهی کاربر، از گوشی آنها استخراج کنند. برنامه‌نویسان غالبا از کاربران اجازه می‌گرفتند که لیست مخاطبان آنها را به اشتراک بگذارند اما به صورت مخفیانه از این اطلاعات برای توسعه یک دیتا بیس (مرکز داده‌ای) از اسامی و شماره‌های تلفن آنها استفاده می‌شد تا به تبلیغ کننده گان به فروش برسد.

در کنفرانس سالیانه برنامه نویسان WWDC اپل که هفته گذشته برگزار شد، این شرکت اشاره کرد که وبسایت شبکه‌های اجتماعی که کاربر از طریق Safari به آنها وارد شده است، از این به بعد قبل از امکان به اشتراک گذاری مطالب وبسایت توسط کاربر، از آنها رضایت جداگانه‌ای اخذ خواهد کرد.

در قوانین جدید App Store شرکت اپل، برنامه نویسان اجازه دسترسی به Address Book کاربر برای توسعه مرکز داده‌ای یا دیتابیس ندارند و همچنین به اشتراک گذاری و فروش اطلاعات چنین دیتا بیسی نیز ممنوع اعلام شده است. اپل همچنین برنامه نویسانی را که به اطلاعات مخاطبان کاربر، بدون رضایت آنها دسترسی دارند و از این اطلاعات به منظور دیگری استفاده می‌کنند را بلاک می‌کند.

زمانیکه یک کاربر آیفون،  برنامه‌ای را نصب کرده و به آن برنامه اجازه دسترسی می‌دهد،  اطلاعات مهم و با ارزشی در اختیار آن برنامه قرار می‌گیرد که اطلاعات دوستان و مخاطبان نیز جزو آنهاست. برخی از برنامه مانند Facebook به کاربر این امکان را می‌دهد که بتواند دسترسی به مخاطبان را از لیست اجازه نامه خود حذف کنند اما اکثر برنامه‌ها چنین امکاناتی ندارند. اطلاعات Address Book می‌تواند شامل نام، محل اشتغال، آدرس اقامت، شماره تلفن، تاریخ های تولد عکس مخاطبان و دوستان کاربر باشد که اطلاعات بسیار مهمی از افراد حقیقی محسوب می‌شود.

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا