تکنولوژی

نگاهی به کوچک‌ترین موبایل 4G جهان

یونی‌هرتز اتم (The Unihertz Atom) کوچک‌ترین موبایل مجهز به نسل چهارم مخابرات (4G) است که با یک صفحه‌ی نمایش کوچک ۲.۴ اینچی به بازار آماده است. این موبایل با وجود کوچکی، قدرت خیلی زیادی دارد. هرچیزی که لازم است درباره‌ی این موبایل فوق‌العاده بدانید را نوشته‌ایم. در کمپین معرفی این محصول در پنجم ژوئن، در کمتر از ۶۰ ثانیه بودجه مورد نظر کیک‌استارتر جمع‌آوری شد.

ممکن است هنوز چیزی از یونی‌هرتز اتم به گوشتان نرسیده باشد، اما با توجه به استقبالی که از این محصول در کمپین کیک‌استارتر شد به نظر می‌رسد آینده‌ی درخشانی پیش‌ روی این موبایل باشد. با اینکه هدف اولیه ۵۰۰۰۰ دلار بود،  حالا بیش از یازده برابر این مبلغ یعنی ۵۸۶۹۷۵ دلار جمع شده است.

این حجم از استقبال برای چیست؟ یونی‌هرتز اتم یک گوشی هوشمند 4G است که به دنبال مدل سال گذشته‌ی این کمپانی، Jelly به بازار آمده است. اتم با ابعاد 96 در 45 در 18 میلی‌متری و صفحه نمایش ۲.۴ اینچی می‌خواهد خودش را به عنوان دومین گزینه برای استفاده در طبیعت و حیاط وحش در دل مخاطب جای دهد. این موبایل می‌تواند جایگزین مناسبی در صنعت گوشی‌های هوشمندی باشد که روز به روز بزرگ و بزرگتر می‌شوند. بدنه این گوشی  و کاور آن بسیار محکم است و دور بدنه‌ی این موبایل قطعات مختلفی کار شده است. به نظر می‌رسد در صورت افتادن این موبایل از کوه هم مشکلی پیش نیاید.

اما فقط ابعاد این موبایل نیست که همه را مجذوب خود کرده است. درون بدنه‌ی کوچک یونی‌هرتز ویژگی‌های فنی فوق‌العاده‌ای قرار داده شده است. اتم یک پردازنده‌ی هشت هسته‌ای ARM Cortex-A53 دارد. علاوه بر این در حالت استاندارد این موبایل یک حافظه‌ی رم ۴ گیگابایتی و یک حافظه‌ی داخلی ۶۴ گیگابایتی دارد که برای موبایلی به این ابعاد فوق‌العاده است.

البته این همه‌ی ماجرا نیست، اتم مجموعه‌ای از ابزارهای کاربردی مثل ان‌اف‌سی، درگاه یو‌اس‌بی نوع C (می‌توانید لوازم جانبی را به کمک یک آداپتور به آن وصل کنید) و درجه‌ی مقاوت در برابر آب IP68 دارد. اتم با توجه اسکن تشخیص اثر انگشت و تکنولوژی تشخیص چهره از گوشی‌های هوشمند به ‌روز، به شمار می‌رود. با توجه به کوچکی صفحه نمایش، باتری ۲۰۰۰میلی‌آمپر ساعت آن می‌تواند شارژ را برای مدت زمان طولانی نگه دارد. بهترین نکته در مورد این موبایل این است که آخرین نسخه اندروید ، اندروید ۸.۱ اوریو روی آن نصب است. با وجود یک لنز ۱۶ مگاپیکسلی پشت و یک دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی، از بهترین گزینه‌‌های بازار است.

یونی‌هرتز اتم مقابل موج و علاقه‌ی این صنعت به گوشی‌های هوشمند بزرگ‌ ایستاده و در حقیقت حرف زیادی هم برای گفتن دارد. کمپین کیک‌استارتر اتم تا ۱۰ جولای ادامه خواهد داشت. در این کمپین تخفیف‌های زیادی روی قیمت اصلی این موبایل که ۳۰۰ دلار است پیدا خواهید کرد. در حال حاضر همه‌ی تخفیف‌های ۱۶۰، ۱۸۰ و ۲۰۰ دلاری به فروش رفته است. اما هنوز می‌توانید با پرداخت ۲۲۰ دلار از تخفیف ۸۰ دلاری استفاده کنید.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا