تکنولوژی

آینده گیت‌هاب بعد از مالکیت مایکروسافت

اوایل همین هفته بود که مایکروسافت تایید کرد پلتفرم گیت‌هاب را با پرداخت 7.5 میلیارد دلار خریده  و «نت فریدمن» را هم به عنوان مدیرعامل جدید آن انتخاب کرده است.

البته این خبر خیلی هم به مذاق جامعه برنامه‌نویسان خوش نیامد و برخی از برنامه‌نویسان معتقدند این معامله باعث نابودی گیت‌هاب خواهد شد. یکی از اصلی‌ترین نگرانی‌های برنامه‌نویسان این بوده که ممکن است مایکروسافت در آینده ویرایشگر کد محبوب «اتم» (Atom) را از این پلتفرم به‌طور کامل حذف کند چراکه اتم اصلی‌ترین رقیب نرم‌افزار «ویژوال استودیو» کمپانی مایکروسافت محسوب می‌شود. بنابراین بعید نیست ماکروسافت اتم را از صحنه رقابت حذف کند.

فریدمن مدیرعامل جدید گیت‌هاب اما در صحبت‌های دیشب خود در اینباره گفته که مایکروسافت و گیت‌هاب هیچ تصمیم برای ادامه ندادن فعالیت اتم ندارند و این سرویس همچنان در دسترس برنامه‌نویسان قرار خواهد گرفت. فریدمن در ادامه صحبت‌های خود گفت که اتم و ویژوال استودیو گذشته و خاطرات بسیار مشترکی با هم دارند. فریدمن در طول صحبت‌های دیشب اصرار داشت به برنامه‌نویسان بفهماند که گیت‌هاب پس از پیوستن به مایکروسافت مانند گذشته به کار خود ادامه خواهد داد و برنامه‌نویسان می‌توانند همچنان بدون محدودیت از این سرویس استفاده کنند. او در اینباره گفت: «ما گیت‌هاب را برای تبدیل آن به مایکروسافت خریداری نکرده‌ایم. ما گیت‌هاب را خریداری کردیم چون به برنامه‌نویسان و نقش مهم گیت‌هاب در دنیای برنامه‌نویسی ایمان داریم. هدف ما این است گیت‌هاب بتواند عملکرد مثبت‌تر و بهتری داشته باشد و در ادامه بتواند به مایکروسافت در جهت پیشرفت هرچه بیشتر کمک کند.»

مجموعه لینوکس هم به ملحق شدن گیت‌هاب به مایکروسافت واکنش نشان داده و اعلام کرده این معامله به نفع همه خواهد بود. حدود 2 سال پیش بود که لینوکس هم به مایکروسافت پیوست.

«جیم زملین» مدیرعامل مجموعه لینوکس در اینباره می‌گوید: «این توافق یک خبر عالی برای دنیای برنامه‌نویسی و اوپن سورس بود و باید از این حرکت هوشمندانه مایکروسافت در به‌خدمت گرفتن گیت‌هاب همگی خرسند باشیم.»

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا