تکنولوژی

تعدادی از قابلیتهای معرفی نشده در کنفرانس WWDC 2018

اپل هرگز طی مراسم کنفرانس برنامه نویسان خود-WWDC – به تمام قابلیت‌های جدیدی که همراه با سیستم عامل‌های نسخه جدید عرضه می‌شوند، اشاره نمی‌کند. احتمالا زمان کم می‌آورد. اما معمولا این شرکت لیستی از قابلیت‌های جدید را بعد از اتمام سخنرانی اصلی مراسم، عرضه می‌کند که این اتفاق امسال نیفتاد. خوشبختانه اپل وبسایت کاملی دارد و این بار نیز تمام جزئیات مربوط یه سیستم عامل iOS 12 منتشر شده است. در ادامه به برخی از جذاب‌ترین قابلیت‌ها اشاره می‌کنیم که در حین مراسم اصلی حرفی از آنها زده نشد.

Craig Federighi- نائب رئیس اپل در مراسم پریشب، سخنرانی اصلی را ایراد کرد. وی گفت که در این نسخهt برنامه‌ها و دوربین سریع‌تر باز شده و  کارکردن با کیبورد راحت‌تر شده است.  اپل ادعا می‌کند که در نسخه iOS 12 انیمیشن‌ها سرعت بالاتری دارند:« در نسخه جدید کارهایی مانند باز کردن Control Center، ورق زدن – Swip- یا باز کردن برنامه‌های مختلف، راحت‌تر شده و سرعت بیشتری دارند. امیدواریم که این قابلیت مشکلات بسیاری از کاربران را حل کند.»

جستچرهای جدید برای آیپد

اپل در نسخه جدید، تعدادی از قابلیت‌های مرتبط با gesture را برای آیپدهای خود نیز ارائه می‌کند مانند بالاکشیدن از پایین به بالای صفحه برای باز کردن Control Center و دسته‌ای از قابلیت‌های مشابه. به همین شیوه می‌توان کاربران آیپد را برای ارائه محصولاتی مانند آی پد پروی آینده مجهز به فیس آی دی و حذف دگمه خانه  آماده کرد.

در نسخه‌های قبلی آی‌اواس، کاربر هنگام ورود به یک برنامه جدید می‌بایست برای کپی و پیست کردن کد شناسایی مخصوص two-factor authentication  مرتبط با آن برنامه، باید به قسمت Messages یا پیغام‌ها می‌رفت اما در نسخه iOS 12، این کد ها به صورت اتوماتیک شناسایی خواهند شد و حتی گزینه autofill  یا پرکردن خودکار نیز برای این مورد فعال خواهد بود.  

در نسخه جدید آی‌او‌اس، پس وردهای ذخیره شده در برنامه‌های مدیریت پس ورد مانند  Last Pass و 1Password، قابل نمایش دادن هستند. البته در صورتی که برنامه مدنظر کاربر، دسترسی به این قابلیت را فعال کرده باشد.

در نسخه  iOS 12، می‌توان پس وردهای ذخیره شده در پلت فرم های مختلف اپل را با یکدیگر به اشتراک گذاشت. با این قابلیت می‌توان در وقت صرفه جویی کرد. اپل همچنین قابلیت به اشتراک گذاری پس ورد وای فای را نیز ارائه کرده است.

در آی‌او‌اس 12 کاربر برای انتخاب پس ورد منحصر به فرد و قوی از طریق برنامه‌های مختلف تشویق می‌شود. تمامی پس وردهای مخصوص برنامه‌ها توسط  iCloud Keychain ذخیره شده و در مواقع لزوم به صورت autofill  به کاربر ارائه می‌شوند. این قابلیت تا پیش از این از طریق مرورگر Safari ارائه می‌شده اما حالا اپل آن را برای استفاده در دیگر برنامه‌ها نیز ارائه کرده است. به علاوه،  iOS 12 در مواقعی که پس وردها مدام در برنامه‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند، به کاربر هشدار داده می‌شود که برای تعویض آنها اقدام کند.

اپل اعلام کرده که از حالا دستیار هوشمند اختصاصی سیری-Siri- می‌تواند به سرعت پس ورد مورد نظر کاربر را بنا به درخواست وی، اعلام کند. اپل اخیرا دامنه اطلاعاتی سیری در برخی زمینه‌ها را افزایش داده  است مثلا از این به بعد می‌توانید از سیری اطلاعاتی مانند میزان کالری غذاها را بپرسید یا در مورد افراد مشهور سوال کنید.

در iOS 12 قابلیت جدیدی معرفی شده تحت عنوان “critical alerts” که توسط کاربر مورد استفاده قرار می‌گیرد. “critical alerts” حتی در مواقعی که وضعیت گوشی روی حالت ” Do Not Disturb” قرار دارد، می‌تواند برخی از نوتیفیکیشن‌ها یا هشدارهای مهم را به کاربر اعلام کند. اپل اعلام کرده این قابلیت برای ارسال هشدار برنامه‌های حیاتی مربوط به سلامتی کاربر، کاربرد  دارد.

در نسخه به روز رسانی جدید، کاربران می‌تواند نسخه خام عکس‌ها را در پلت فرم‌های مختلف اپل به اشتراک گذاشته و یا در آی پد پرو آن را ویرایش کند. البته این قابلیت تا حدودی در نسخه iOS 11, وجود داشت اما اپل مصمم است که جداسازی فایل‌های خام و نسخه های JPG و ویرایش انها را راحت‌تر و قابل دسترس‌تر کند.

مرتبط :‌

جدیدترین قابلیت‌های آی او اس ۱۲ 

معرفی سیستم عامل مک موهاوی

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا