تکنولوژی

خبرهایی از کنفرانس امشب برنامه‌نویسان اپل

به نظر می‌رسد در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل Apple WWDC 2018  که قرار است تا ساعات دیگر برگزار شود خبری از مک‌بوک جدید و یا مدل‌های جدید آی‌پد پرو نخواهد بود. 

این در حالی است که اپل در WWDC ۲۰۱۷ از مدل‌های جدید مک‌بوک و مک‌بوک پرو آن سال رونمایی کرده بود. هم‌چنین در کنفرانس سال پیش، اپل آیپد پرو ۱۰.۵ اینچی و نسل دوم آی‌پد پرو ۱۲.۹ اینچی را معرفی کرد. به نظر می‌رسد حالا حالاها خبری از  آپدیت‌های امسال نیست.

مرتبط : کنفرانس امشب برنامه‌نویسان اپل را چگونه ببینم؟

مک‌بوک، مک‌بوک پرو، آی‌پد پرو

انتظار می‌رود این کمپانی در حال کار بر روی چند محصول جدید باشد. مثال خوب این موضوع می‌تواند مک‌بوک و مک‌بوک پروهای ۱۲ اینچی با جدیدترین تراشه‌های اینتل باشد. اپل هم‌چنین در حال برنامه‌ریزی برای رونمایی از یک لپ‌تاپ ارزان‌قیمت است که قرار است به طور رسمی  جانشین مک‌بوک ایر باشد. علاوه بر این یک آی‌پد پرو مجهز به تکنولوژی تشخیص چهره هم در دستور کار این کمپانی قرار دارد.

اپل واچ

اپل هم‌چنین در حال کار بر روی چند مدل جدید اپل واچ است. با اینکه این مدل‌های جدید هم‌اندازه‌ی مدل‌های قبلی خواهند بود اما صفحه نمایش لب‌به‌لب بزرگ‌تری  خواهند داشت. با وجود طراحی جدید، باز هم امکان استفاده از بندهای اپل‌واچ‌های قدیمی‌تر بر روی این مدل‌های جدید وجود خواهد داشت. هنوز مشخص نیست که از ساعت‌های جدید در WWDC امسال خبری خواهد بود یا نه اما به احتمال زیاد این محصولات به نمایشگاه امسال نرسند.

آی‌او‌اس ۱۲ و دیگر آپدیت‌های نرم‌افزاری

به نظر می‌رسد اپل  بر روی امکانات نرم‌افزاری جدیدی در آی‌او‌اس ۱۲ تمرکز کرده است. بنا بر شایعات یکی از امکانات این آپدیت  قابلیت باز کردن درها به کمک ان‌اف‌سی خواهد بود. هم‌چنین ممکن است این سیستم عامل آپدیت شده بتواند یک عملگر سلامتی دیجیتال Digital Health initiative داشته باشد. علاوه بر این روش‌های جدید مدیریت نوتیفیکیشن‌ها،ARKit 2.0 با امکانات متعدد و اپلیکیشن‌هایی با پلتفرم‌های مشترک در سیستم‌عامل مک از دیگر امکانات این آپدیت‌ها خواهد بود.

بنابر گزارش‌های پیش از این، اپل در حال کار بر روی امکان کارکرد اپلیکیشن‌های آی‌او‌اس بر روی مک بود. شایعات حاکی از آن است که این کمپانی به دنبال عملی کردن این امکان در سال جاری است. در صورت موفقیت، این امکان می‌تواند راه‌حلی برای مشکلات اپلیکیشن‌های با پلتفرم مشترک بر روی محیط اپلیکیشن‌های مک باشد. علاوه بر این تماشای عملکرد اپلیکیشن‌های آی‌او‌اس بر روی دیگر لپ‌تاپ‌ها باید تجربه جالبی باشد.

کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل ۲۰۱۸ از چهار تا هشتم ژوئن در مرکز همایش‌های سن‌ خوزه در سن‌خوزه‌ی کالیفرنیا برگزار خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا