تکنولوژی

تجهیز تمام مدل‌های آیفون به صفحه OLED

طبق گزارش جدیدی از ET News، اپل تصمیم دارد صفحه نمایش‌های LCD را منسوخ کرده و صفحات OLED را از سال 2019 در سری جدید آیفون‌های خود بگنجاند.

در حال حاضر اپل از صفحات OLED تنها در برترین آیفون خود-آیفون 10 – استفاده کرده و مدل‌های آیفون 8 و 8 پلاس به صفحات نمایش LCD مجهز هستند.

اپل قرار است سه مدل آیفون جدید در سال جاری معرفی کند اما تنها دو مدل به صفحه نمایش OLED مجهز خواهند بود. مدل سوم که مدل ارزان‌تر نیز هست، احتمالا بازهم با LCD ارائه خواهد شد.

اطلاعات زیادی فعلا در این‌باره منتشر نشده است اما پخش این اخبار باعث شد که سهام شرکت Japan Display  که یکی از تولید کنندگان صفحات LCD  آیفون‌های اپل است، به شدت سقوط کند. در حال حاضر، اپل صفحات OLED مخصوص آیفون‌های مدل 10 خود را از سامسونگ تهیه می‌کند اما گزارش‌هایی نیز منتشر شده مبنی بر اینکه شرکت ال جی، امسال حداقل برای یکی از گوشی‌های آیفون‌ اپل، صفحه نمایش OLED تهیه خواهد کرد.

صفحات نمایش OLED برای کاربران به معنی رنگ‌های واقعی‌تر و کنتراست بالاتر تصویر است. صفحه نمایش OLED آیفون 10، یکی از بهترین صفحات نمایش بین گوشی‌های هوشمند موجود در بازار را داراست که در مقایسه با صفحات LCD ، از کیفیت بسیار بالاتری برخوردار است.

اصلا بعید نیست که اپل در آینده در تمام آیفون‌های خود از صفحه نمایش OLED بهره ببرد و سال آینده می‌تواند بهترین زمان برای اجرایی کردن این هدف باشد.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا