استارتاپ

نامه انتقادی استارت آپ پی پینگ در پی مسدود شدن آن

به دنبال مسدود شدن دوباره استارت‌آپ‌ پی پینگ که در حوزه فین‌تک فعالیت می‌کند، مدیران این کسب و کار طی نامه‌ای مشکلات آن را بازگو کردند و خواستار رفع فیلترینگ شدند.

در نامه‌ای که یک نسخه آن به دست آی تی ایران رسیده آمده است:‌

«برای سومین‌بار پی‌پینگ را به‌دلیل تخلف یک کاربر فیلتر کردند»؛ این عبارت ثابتی است که ما در تمام مصاحبه‌های چند روز اخیرمان گفته‌ایم. «نبود قوانین مدون و شفاف، به استارتاپ‌های فین‌تکی مانند پی‌پینگ صدمات جبران‌ناپذیری وارد کرده است»؛ این گزاره به ظاهر ساده اما درواقع پیچیده نیز تکراری شده است. اما آنچه نه تکراری است و نه ثابت، امید و تلاش تیم ما در پی‌پینگ و اعتماد کاربران به ماست.

در این نامه آمده است:

ما در پی‌پینگ می‌کوشیم که اعتماد سازمان‌های بزرگ، کسب‌وکارهای نوپا، متوسط و خانگی، سازمان‌های مردم‌نهاد، انجمن‌ها و مؤسسات خیریه‌ و… را جلب کنیم. برای جذب اعتماد و کسب رضایت کاربران، پیوسته در حال افزودن قابلیت‌های جدید و صرف هزینه‌های مالی بسیار برای پی‌پینگ هستیم. اما فیلترینگ ناگهانی، تمام انرژی و هزینه‌های مالی که صرف کرده‌ایم از بین می‌برد و به اعتماد حدود ۱۰۰هزار کاربرمان لطمه می‌زند.

برای ما شنیدن عبارت «آهان…، شنیده بودیم قبلاً فیلتر شدید» یا تماس یکی از کاربران پی‌پینگ که نگران می‌پرسد: «جدی حالا پول ما رو واریز می‌کنید؟» تیر خلاصی است بر پیکرۀ اعتمادی که روزها و شب‌ها زمان برده تا ساخته شود. اصلی‌ترین سرمایۀ ما، اعتماد کاربرانمان به ماست که فیلتر شده است و به‌خوبی درک می‌کنیم و ناراحتیم که فیلترینگ پی‌پینگ، کاربران را متضرر کرده است.

این نامه با اشاره به اینکه یک صندوق قرض‌الحسنۀ خانگی، یک فریلنسر جوان، یک هنرمند توان‌یاب، یک مرکز خیریۀ نگهداری کودکان بی‌سرپرست وَ وَ وَ… کاربران ارزشمند پی‌پینگ هستند که فیلترینگ، کسب‌وکار و روند عادی زندگی‌شان را مختل کرده می افزاید:

در‌عین‌حال قریب به دو سال است که از تمام جلسات مشترک با بانک مرکزی و شاپرک استقبال کرده‌ایم و مصرّ بوده‌ایم که قانونی شفاف تهیه کنند. در هر جلسه وعده داده شد که قوانین برای فعالیت استارتاپ‌های فین‌تک در حال وضع است.

این‌ روزها برای رفع فیلترینگ پی‌پینگ، در پروسهٔ اداری وقت‌گیری هستیم. پروسه‌ای شامل مراجعه به سازمان‌های دیگر برای دریافت تأییدیهٔ واضحات، اینکه آیا ما پرداخت‌یار هستیم، عضویت نظام صنفی رایانه‌ای اعتبار دارد یا خیر و یا مجوز اتحادیهٔ کسب‌وکارهای اینترنتی را داریم و… .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا