تکنولوژی

درخواست شراکت اوبر با گوگل وایمو

ماه گذشته اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه یکی از خودروهای خودران شرکت اوبر در آریزونا آمریکا به دلیل نقص فنی با یک عابر تصادف کرده و مرگ وی را رقم زده است. بعد از این اتفاق، اوبر به صورت موقت فعالیت خودروهای خودران را در تمامی شهرها متوقف کرد.

حالا، دارا خسروشاهی، مدیر عامل اوبراعلام کرده که برای فعالیت دوباره پروژه خودروهای خودران تا تابستان امسال، به یکی از رقیبان این شرکت روی آورده است. خسروشاهی روز چهارشنبه طی سخنرانی در  Code Conference در کالیفرنیا گفت:«وقتی دوباره این پروژه فعال شود، به طور قطع اقدامات امنیتی بیشتر و پیشرفته تری نیز اعمال خواهد شد. ما در حال رایزنی با شرکت Waymo هستیم تا برای این پروژه از خودروهای آنان نیز بهره ببریم.»

مرتبط: گفت وگو با دارا خسروشاهی مدیرعامل اوبر

خسروشاهی در ادامه سخنان خود اعلام کرد شرکت Waymo- که  یکی از رقبای اوبر محسوب می‌شود- یکی از بهترین شرکت‌های فعال در صنعت تکنولوژی خودروهای خودران است و اوبر به گرمی از خودروهای این شرکت در شبکه خود استقبال خواهد کرد.

شرکت Waymo، توسعه دهنده تکنولوژی خودروهای خودران شرکت مادر گوگل(آلفابت) است و  چنین معامله‌ای می‌تواند تغییر بزرگی در ارتباط اوبر با این شرکت شکل دهد. اوایل سال جاری، این دو شرکت درگیر یکی از پر سروصداترین پرونده‌های قضایی در تاریخ سیلیکون ولی بودند. وایمو در این پرونده از استارت آپ حمل و نقل شهری اوبر به اتهام دزدی و معامله اسرار مرتبط با تکنولوژی خودروهای خودران خود، شکایت و 1.8 میلیارد دلار درخواست غرامت کرد. این دو شرکت بعد از مدتی با یکدیگر به توافق رسیده و اوبر مبلغی معادل 245 میلیون دلار به ویمو پرداخت کرد و تعهد داد که اطلاعات سری شرکت ویمو را به هیچ شرکت سازنده سخت افزار یا نرم افزار فعال در صنعت خودروهای خودران، ارائه ندهد.

شرکت اوبر بعد از روی کار آمدن خسروشاهی، شیوه اجتماعی تری پیش گرفته و روابط بین اعضای هیئت مدیره نیز بهبود پیدا کرده است. بعد از اتمام دردسرهای مربوط به شکایت ویمو، شرکت عظیم اینترنتی ژاپنی Softbank  نیز با سرمایه گذاری 9.3 میلیارد دلاری در اوبر، روند توسعه و حل و فصل مشکلات اوبر را هموارتر کرد.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا