تکنولوژی

آینده جوهر الکترونیک

این هفته هفته‌ی صفحه‌نمایش‌ها بود و در اکثر اخبار تکنولوژی صحبت از آینده جوهر الکترونیک است. صفحه‌نمایش‌های سال ۲۰۱۸ تا اینجای کار پر از او‌ال‌ای‌دی‌های با کیفیت فوق‌العاده همراه با پنل‌های با قابلیت پخش صدا بوده است. اما اتفاق خاص نمایشگاه امسال تکنولوژی جوهرهای الکترونیک بود. احتمالا این تکنولوژی را قبلا روی کیندل آمازون، فیدیبوک و یوتافون دیده‌اید. این تکنولوژی از جوهری با مصرف فوق‌العاده کم انرژی برای ساخت تصاویر ساکن بر روی صفحات نمایش استفاده می‌کند. کمپانی‌های مختلف در چند دموی از تمام محصولات جدید مجهز به این تکنولوژی رونمایی کرده‌اند و مسیر آینده این صنعت را ترسیم کردند.

اولین سری صفحه‌نمایش رنگی با تکنولوژی جوهر الکترونیک در این نمایشگاه رونمایی شد. عکس‌های رو این صفحه نمایش هر دقیقه عوض می‌شدند. به نظر می‌آید عکس‌های این صفحه‌ نمایش‌ها توسط مداد رنگی کشیده شده باشند و نسبت به یک صفحه نمایش معمولی خاص‌تر هستند. اضافه شدن این تکنولوژی به کتاب‌خوان‌های الکترونیکی تجربه‌ی بهتری از خواندن چیزهایی مثل مجله را به مخاطب می‌دهد، متن‌هایی که در میان نوشته‌‌ها چند عکس رنگی هم دارند تا تجربه خواندن کتاب‌های رنگی را بهتر کنند.

این کمپانی‌ها هم‌چنین از مجموعه‌ای از پنل‌های تک‌رنگ بزرگ رونمایی کرده‌اند، با اینکه این تکنولوژی به اندازه جوهرهای رنگی مورد توجه نیست، اما باز هم تاثیری مهم در این صنعت دارد. روی این پنل‌ها تصاویر شیر و اسب‌ نشان داده می‌شد که کیفیت بسیار خوبی داشت و به نظر می‌رسد می‌توان از این پنل‌ها در گالری‌ها استفاده کرد.

بالاخره جوهر الکترونیک رنگی ساخته شد

کمپانی ای اینک (E ink) از توسعه‌ تکنولوژی پیشرفته صفحات الکترونیکی رنگی ACeP خبر داده است. تولید صفحه نمایش‌های کاغذی الکترونیکی کیندل و دیگر دستگا‌ه‌های کتاب‌خوان بر عهده‌ی این کمپانی بوده است. البته از این تکنولوژی فقط در زمینه‌های هنری و کتاب‌خوان‌های الکترونیکی استفاده نمی‌شود. این کمپانی از چند تکنولوژی پوشیدنی مثل ساعت‌های سونی و اپسون و بند هوشمندی به نام تاگو هم رونمایی کرده است. یکی از بزرگ‌ترین مشکلات ساعت‌های هوشمند عمر کم باتری‌هایشان است. کمپانی ای اینک راه‌حلی برای این موضوع پیدا کرده است. با این تکنولوژی فقط در هنگام عوض کردن صفحه از باتری استفاده می‌شود، که در کاربرد‌‌های این‌ چنینی نیاز کمتری به تغییر حالت جوهر وجود دارد و در نتیجه گجت‌های پوشیدنی می‌توانند عمر بیشتری داشته باشند.

به غیر از این، از دستگاه‌های دیگری هم در این نمایشگاه رونمایی شده است. برای مثال کارت‌های اعتباری متصل به چند حساب‌ مختلف و صفحه نمایش با مصرف انرژی خیلی کم با تکنولوژی جوهر الکترونیکی هم رونمایی شد. با این که این تکنولوژی خیلی جدید نیست اما باز هم دیدن آن از نزدیک تجربه‌ جالبی است. آینده‌ی صفحات نمایش چند حالته با مصرف  انرژی پایین به خوبی در این غرفه نشان داده می‌شد.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا