تکنولوژی

سافت‌بانک کل سهامش در فلیپ‌کارت را به وال‌مارت فروخت

شرکت سرمایه‌گذاری Softbank اعلام کرد که تمام سهام خود در  Flipkart هند را به وال‌مارت منتقل می کند. 

دو هفته قبل اعلام شد که وال‌مارت صاحب بزرگترین فروشگاه زنجیره‌ای آمریکا و یکی از بزرگترین رقبای آمازون ۷۵ درصد سهام فلیپ‌کارت را به قیمت ۱۵ میلیارد دلار خریداری کرده است. سافت‌بانک ژاپنی یکی از سهامداران فلیپ‌کارت بود.

فروختن ۲۱ درصد از سهام فلیپ‌کارت ارزشی بالغ بر ۴ میلیارد دلار دارد و ۶۰ درصد بیشتر از چیزی است ۹ ماه قبل سافت‌بانک برای خرید این مقدار سهام پرداخت. 

سافت‌بانک اما هم اکنون بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری تکنولوژی جهان به حساب می‌آید قصد ندارد بازارا هند را ترک کند بلکه با مبلغی که از فروش سهم بزرگترین شرکت تجارت الکترونیکی هند به دست می آورد در بخش دیگری از بازار بزرگ این کشور سرمایه‌گذاری خواهد کرد. گفته می‌شود سافت‌بانک می‌خواهد روی Paytm روی استارت‌آپ ‍پرداخت سرمایه‌گذاری مجدد کند شرکتی که در مارکت‌پلیس آنلاین با خود فلیپ‌کارت و آمازون هند در رقابت است. سافت بانک سال گذشته ۱.۴ میلیارددلار روی Paytm سرمایه گذاری کرده بود.

برخی از سرمایه‌گذاران بزرگ عربی از عربستان و ابوظبی و شرکتهایی چون اپل و کوالکام  و فاکسکان در یکی از صندوقهای سرمایه‌گذاری سافت‌بانک به نام Vision نزدیک به ۱۰۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کرده‌اند که سرمایه‌گذاری روی Paytm هند از طریق همین صندوق انجام گرفته است. 

سافت بانک از نخستین سرمایه‌گذاران علی بابا هم هست و دو شرکت رابطه بسیار نزدیک مالی و سرمایه‌گذاری با هم دارند و جک ما بنیانگذار علی بابا عضو هیات مدیره سافت‌بانک هم هست.

مرتبط: 

وال‌مارت صاحب جدید فلیپ‌کارت

آمارهایی از سرمایه‌گذاری جسورانه در جهان

سقوط سهام وال‌مارت بعد از خرید فلیپ‌کارت

 

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا