تکنولوژی

نمایشگاه اینوتکس؛ چهاردهم تا شانزدهم تیر ماه

امروز نشست خبری نمایشگاه اینوتکس در ساختمان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد. در ابتدای مراسم از پوستر هفتمین نمایشگاه بین‌المللی INOTEX رونمایی شد و سپس اکبر قنبرپور دبیر هفتمین دوره نمایشگاه اینوتکس گفت که این نمایشگاه در 5 دوره اول بدون حضور شرکت‌های ایرانی برگزار شد و فقط میزبان شرکت‌های خارجی بودیم. در ششمین دوره علاوه بر شرکت‌های داخلی، اجزای دیگری هم به این اکوسیستم اضافه شد. چند جز دیگری که به این نمایشگاه اضافه شد شامل تعدادی از استارت‌آپ‌ها، شتابدهنده‌ها و مخترعین است.

این نمایشگاه چهاردهم تا شانزدهم تیر ماه در مجتمع نمایشگاهی بوستان گفت‌وگو در مساحت 9 هزار متر مربع که تقریبا دو برابر سال گذشته خواهد بود برگزار می‌شود. این نمایشگاه توسط پارک فناوری مرکز فن‌بازار و مرکز معاونت علمی و فناوری برگزار خواهد شد. نمایشگاه امسال چهار بخش دارد که شامل غرفه‌ها و کانترها، رویدادهای تجاری، رویدادهای ترویجی و بخش سرمایه‌گذاری مشترک است. در هفت دوره گذشته 350 شرکت خارجی حضور داشتند. این شرکت‌ها از هشت کشور گرجستان، قزاقستان، عمان، ترکیه، عراق، پاکستان، اندونزی و لهستان هستند.

پیشبینی ‌می‌شود شش هزار نفر در 30 ساعت از نمایشگاه بازدید کنند. این نمایشگاه در سه روز و هر روز به مدت 10 ساعت دایر خواهد بود. در اینوتکس امسال هم 50 مخترع، 20 سرمایه‌گذار (VC)، 20 شتابدهنده، 40 نفر انجل اینوستور و 120 شرکت فناوری اطلاعات حضور خواهند داشت.

علی هزاوه، مدیر مرکز شتابدهی نوآوری و عضو اتاق فکر اینوتکس، حضور نقش‌آفرینان استارت‌آپی در این نمایشگاه را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت که حدود 150 استارت‌آپ در نمایشگاه حضور و غرفه خواهند داشت. بخش دیگری هم برای شتاب‌دهنده‌ها است که در کنار یکدیگر غرفه خواهند داشت. دو بخش هم برای سرمایه گذاری در نظر گرفته شده که بخش اول برای VCها است و بخش دوم هم برای Angel Investorها در نظر گرفته شده است. بخش دیگر هم رسانه‌هایی هستند که فقط به فعالیت استارت‌آپ‌ها می‌پردازند. بخش جداگانه‌ای هم برای افراد خاص حوزه استارت‌آپی مانند منتورها در نظر گرفته شده است. بخشی از دو رویداد استارت‌آپی هم برگزار شده و ادامه آن در آینده نزدیک برگزار خواهد شد. یکی از این دو رویداد فکرینو بود که در 5 روز با هدف چگونه برگزار شدن یک رویداد برگزار شد که بخش نهایی آن به زودی برگزار می‌شود. رویداد دیگر هم اینوتکس پیچ است که استارت‌آپ‌های مختلف خود را برای سرمایه‌گذاران معرفی می‌کنند.

رضا غیابی، عضو اتاق فکر رویداد اینوتکس و مدیرعامل شرکت فرصت آفرین، در ادامه گفت که در رویداد اینوتکس بخشی برای شرکت‌های ارائه دهنده زیرساخت است بخش‌های مانند پلیس فتا، اپراتورها و فرابورس ایران. همینطور امسال در اینوتکس یک بخش مجزایی به نام استیج وجود دارد که هدف آن ترویج بخش نوآوری است که شامل رویدادهایی مثل رویداد بانی (مشابه استارت‌آپ گرایند) و رویدادهای مانند TED را خواهیم داشت.

ثبت‌نام این رویداد از فردا آغاز می‌شود.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا