تکنولوژی

معرفی قابلیت جذاب گوگل مپ، مخصوص پیاده روی

گوگل قابلیت جدیدی از تکنولوژی واقعیت افزوده برنامه Maps خود را معرفی کرد. برنامه ‌نویسان این شرکت مدت‌هاست که به دنبال ارائه شیوه‌ها و ایده‌های جدید برای استفاده کاربران از قابلیت مسیریابی گوگل مپ هستند و این قابلیت جدید واقعیت افزوده نیز در همین راستا معرفی شده است.

قابلیت AR جدید که در کنفرانس برنامه نویسان گوگل روز سه شنبه معرفی شد، قادر است با استفاده از دوربین گوشی هوشند کاربر، به وی بهترین مسیر را برای پیاده روی نشان دهد. در ویدویی که نائب رئیس گوگل طی این کنفرانس پخش کرد، مسیر کاربر با فلش‌های روشنی نمایش داده می‌شود و هنگام تغییر مسیر، این فلش‌ها سبز می‌شوند. به علاوه، مکان‌های معروف و محبوب اطراف مسیر کاربر(مانند بار یا رستوران) نیز نشان داده می‌شود.

مرتبط: با گوگل داپلکس آشنا شوید

نائب رئیس گوگل- Aparna Chennapragada هنگام نمایش دموی این قابلیت عنوان کرد:«این قابلیت کمک می‌کند کاربر خیلی سریع متوجه شود کجاست و بی جهت وقت خود را با گوشی برای مسیریابی تلف نخواهد کرد. نام خیابان‌ها و همچنین مسیر اصلی، سریعا جلوی دید کاربر روی گوشی وی قرار خواهند گرفت.»

وی همچنین اضافه کرد:« برای اینکه جنبه سرگرمی برنامه نیز افزایش یابد، یک روباه هیجان زده نیز به تصویر اضافه می‌شود که مسیر را نشان می‌دهد.»

اما خانم Chennapragada هنوز اعلام نکرد که آیا این قابلیت تنها یک قابلیت آزمایشی‌ است و یا اینکه قرار است به زودی برای کاربران عرضه شود ولی در هر صورت دموی وی در کنفرانس برنامه نویسان گوگل با تشویق حضار، بسیار مورد استقبال واقع شد.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

‫149 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا