تکنولوژی

ایلان ماسک کارخانه آب‌نبات سازی تاسیس می‌کند؟

اگر شما هم یک مولتی میلیاردر باشید که از راکت‌های فضایی، دریل‌های حفر تونل، انرژی خورشیدی و ماشین‌های الکتریکی تمام اتوماتیک پول در بیاورید، ایده بعدی شما برای کسب درآمد بیشتر چه خواهد بود؟ قبل از اینکه به این سوال فکر کنید باید بگوییم که ایده‌ی شما با آنچه در ذهن ایلان ماسک است کاملا متفاوت خواهد بود.

طی جلسه بررسی گزارش‌ مالی 3 ماهه ای که در شرکت تسلا برگزار شد، ایلان ماسک مدیرعامل این شرکت ایده خندق اقتصادی برای محافظت از منافع و درآمدهای شرکت در مقابل رقبا را کاملا رد کرد. همین مسئله باعث انتقاد «وارن بافت» یکی از سرمایه‌ داران شرکت و سومین شخص ثروتمند جهان از او شد.

وارن بافت هم در جمع سرمایه‌گذاران در مراسم شرکت Berkshire Hathaway درباره مقاومت ایلان ماسک در مقابل خندق اقتصادی گفت:  «ایلان ماسک عادت دارد نگرشی متفاوت و برعکس به همه‌چیز داشته باشد تا خودش را به این شکل متفاوت جلوه دهد. البته علیرغم این همه متفاوت بودن فکر نمی‌کنم او به دنبال تاسیس کارخانه آب‌نبات سازی باشد.»

وارن بافت که شرکت‌های بزرگی از جمله Heinz و Geico را در اختیار دارد، سال 1972 کارخانه آب نبات‌سازی See’s Candies را هم خریداری کرد و از آن زمان تا کنون تا به امروز بیش از 200 فروشگاه آب‌نبات متعلق به این شرکت در سراسر ایالات متحده تاسیس شده و رقبای کمی قادر به رقابت با این کمپانی هستند.

همین کنایه وارن بافت کافی بود که ایلان ماسک ایده جدید برای شروع یک کسب و کار جدید را پیدا کند:

بسیاری از کاربران این پست تویتری ایلان ماسک ار ابتدا نوعی شوخی تصور کردند اما در ادامه با این پست مواجه شدند:

با این حال ما هنوز فکر می‌کنیم این پست توییتری ایلان ماسک تنها یک جوک بوده بنابراین بهتر است شما هم تا اطلاع ثانوی خیلی هیجان زده نشوید. شاید هم بهتر است ایلان ماسک به جای تاسیس یک کارخانه جدید نقص‌های فنی مرگبار خودروهای تسلا را برطرف کند.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا