تکنولوژی

بازگشت قدرتمندانه کینکت مایکروسافت

طی کنفرانس مایکروسافت بیلد 2018 ، شرکت مایکروسافت تکنولوژی‌های جدید مختص برنامه نویسان را معرفی کرد، یکی از این تکنولوژی‌ها برای گیمرها بسیار آشناست. بله «کینکت» بازمی‌گردد. 

به گفته ساتیا نادلا  مدیرعامل این شرکت، کینکت – دستگاه تشخیص حرکات کنسول بازی مایکروسافت –  به سمت رایانش ابری حرکت کرده و حالا تحت عنوان Project Kinect for Azure یا قابلیت های و امکانات جدید عرضه شده است.  نادلا طی سخنرانی در این مراسم گفت:« کینکت زمانی که سال 2010 برای اولین بار معرفی شد، اولین دستگاه در حوزه اختصاصی خودش محسوب می‌شد. این دستگاه اول تنها برای گیمینگ و بعد برای بسیاری از برنامه‌های پی سی مورد استفاده قرار گرفت. در حوزه‌هایی مانند پزشکی، صنعتی، رباتیک، آموزشی و غیره.» نادلا  از فعالیت برنامه نویسان کینکت اعلام رضایت کرد و گفت:« دستاوردهای برنامه نویسان با کینکت بسیار چشم گیر بوده و بعد از عرضه این محصول، در زمینه تکنولوژی‌های مهمی مانند تکنولوژی HoloLens، ( هدست واقعیت مجازی مایکروسافت ) پیشرفت زیاد داشته‌ایم که بیشترین پیشرفت‌ها در پروژه Project Kinect for Azure  رخ داده است.

مرتبط: همکاری مایکروسافت و dji در کنفرانس بیلد

کینکت در سال 2010 برای اولین به عنوان سیستم کنترل صدا و حرکت برای کنسول  Xbox 360 معرفی شد که البته نتوانست در فضای این کنسول بازی چندان موفق عمل کند و استقبال خوبی از آن نشد. اما نسخه ویندوز این دستگاه- Kinect for Windows سال 2012 معرفی شد و کنسول  Xbox One نیز یک نسخه به روزرسانی شده از کینکت دریافت کرد.

اما طی چند مرحله، تولید کینکت برای ویندوز Windows version (در سال 2015)، original Xbox 360 (در سال 2016 )و  Xbox One version in 2017( در سال 2017 )متوقف شد. حالا اما کینکت دوباره باز می‌گردد. مایکروسافت اعلام کرده:« Project Kinect for Azure چشم اندازهای جدیدی برای برنامه نویسان فعال در زمینه تکنولوژی هوش مصنوعی ارائه می‌دهد. تلفیق قابلیت‌هایی از مایکروسافت در زمینه سنسورهای مختلف با Project Kinect for Azure می‌تواند با کمک تکنولوژی توسعه یافته هوش مصنوعی Azure،  دستاورهای بی نظیری به ارمغان آورد.»

ساتیا نادلا قابلیت جدیدی از Azure به نام speech SDK را معرفی کرد که به سازندگان سخت افزار امکان می‌دهد به راحتی از سیستم هوشمند تشخیص صدای مایکروسافت در محصولات مختلفی بهره ببرند. همچنین کیت مخصوص سخت افزارهای بلندگوی هوشمند که توسط شرکت چینی ربات سازی Roobo تولید شده نیز معرفی شد.

مرتبط: 

دوستی دیجیتالی کورتانا و الکسا در کنفرانس بیلد

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا