تکنولوژی

جریمه یاهو به خاطر افشا نکردن هک شدن کاربران

یاهو- و یا شرکتی که از این کمپانی باقی‌مانده است- مجبور به پرداخت جریمه‌ی ۳۵ میلیون دلاری شده است. این جریمه به علت عملکرد ضعیف این کمپانی برای جلوگیری از افشای اطلاعات در سال ۲۰۱۴ است. در این اتفاق هکرها موفق شدند به اطلاعات بیش از ۵۰۰ میلیون اکانت یاهو دست پیدا کنند.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا از موافقت آلباتا، شرکت خریدار بقایای شرکت یاهو، با پرداخت این جریمه گفته است. این جریمه به علت کوتاهی این شرکت در افشای این موضوع تا سپتامبر ۲۰۱۶ بوده است. این در حالی است که این شرکت از دسامبر ۲۰۱۴ از این موضوع مطلع بوده است.

این کمیسیون هم‌چنین یاهو را برای عدم اطلاع‌رسانی به سرمایه‌گذاران مقصر دانسته است. این کمیسیون عدم تصمیم‌گیری درست توسط این شرکت را لایق جریمه دانسته است.

یاهو برای داشتن سرویس‌ امنیتی ضعیف جریمه نشده است. این کمیسیون کاری به عدم اطلاع رسانی یاهو به کاربران و یا هک اطلاعات ندارد. مشکل آن‌ها با عدم اطلاع‌رسانی درست به سرمایه‌گذاران بوده است. لو رفتن اطلاعات می‌تواند تاثیرات اقتصادی و پیچیدگی‌های حقوقی را به دنبال داشته باشد، که خود حساسیت این مسئله را بالا می‌برد. با وجود فاجعه‌ای به این بزرگی، این کمیسیون معتقد است ریسک بزرگی این شرکت را تهدید کرده است.

رئیس دفتر سان فرانسیسکوی این کمیسیون، جینا چوی گفته است: کمپانی‌های عمومی باید کنترل‌ها و پروسه‌هایی برای اطلاع‌رسانی اتفاقات مجازی و افشای اطلاعات به سرمایه‌گذاران داشته ‌باشند. این کمیسیون راهنمایی برای اقدامات لازم در شرایط افشای اطلاعات را منتشر کرده است، تا اتفاقی از این دست تکرار نشود.

این هک توسط گروه از هکرهای روسی انجام شده است. وزارت دادگستری آمریکا در صدد محاکمه‌ی این هکرها است. آن‌ها به اطلاعاتی شامل نام کاربری‌ها، آدرس ایمیل‌ها، ‌پسوردها، ‌تاریخ تولد‌ها، شماره تلفن‌ها و سوال‌های امنیتی افراد دست یافته‌اند.

یاهو بعد از مذاکرات فروش به کمپانی وریزون در جولای ۲۰۱۶، از این حمله پرده برداشت. با اینکه در حال حاضر پروسه‌ی خرید یاهو بسته شده است اما ورزیون تمام این شرکت را نخریده است.

یاهویی که وریزون در اصل  خریده بود، به چند قسمت تقسیم شده بود. هر آنچه از یاهو باقی‌مانده بود، به آلباتا تغییر نام داد. آلباتا در اصل کمپانی سهام‌داری است که از سرمایه‌گذاری مهم یاهو در علی‌بابا حفاظت می‌کند.

البته به نظر می‌رسد یاهویی که توسط وریزون خریداری شده است، برای این افشای اطلاعات محاکمه ‌شده است. سپتامبر گذشته یک قاضی پرونده‌ی شکایت‌هایی علیه این کمپانی و موردی دیگر از هک اطلاعات که به شرکت دیگری مربوط می‌شد را به جریان انداخت.

مرتبط:

چرا یاهو دیگر هیچ ارزشی ندارد

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا