آمازون

تحویل بسته‌های آمازون در صندوق عقب خودروی مشتریان

سال گذشته آمازون سرویس جدیدی را برای ارسال بسته‌هایش امتحان کرد. سرویسی که طی آن ، بدون حضور خود مشتری، بسته داخل منزل مشتری‌ها قرار داده شود. حالا این شرکت قصد دارد به کمک یک سرویس آنلاین و نصب یک اپلیکیشن تحویل بسته‌ها را تا قرار دادن آن‌ها درون صندوق‌عقب ماشین هم پیش ببرد. این برنامه بر روی‌ ماشین‌های شرکت‌های ولوو و جنرال موتورز عملی خواهد شد. برای استفاده از این امکان، ماشین شما باید ساخت سال ۲۰۱۵ به بعد باشد. هم‌چنین لازم است در  این سرویس ارسال آنلاین ثبت‌نام کرده باشید.  این برنامه‌ها را احتمالا با نام‌های Volvo On Call و OnStar پیدا خواهید کرد. مالکان این خودروهای می‌توانند بر روی سایت این شرکت، واجد شرایط بودن خودروی خود را چک کنند.

سرویس تحویل در خودروی آمازون ساده‌تر از چیزی است که فکرش می‌کنید:

اپلیکیشن کلید آمازون را دانلود کنید و آن را به حساب کاربری‌تان بر روی این سایت متصل کنید.

درست مثل گذشته بر روی آمازون خرید کنید، اما در قسمت آخر گزینه‌ی تحویل در خودرو را انتخاب کنید. کاربران باید آدرس خودروی خود را روی سایت ثبت کنند، منطقه‌ی حدودی خودرو (دو بلوک این‌طرف و آن‌طرف‌تر) هم کافی است. تحویل سفارش‌ها فقط در صورتی امکان پذیر است که خودرو در محوطه‌ا‌ی روباز، هم‌سطح با خیابان پارک شده باشد. خودرو باید در جایی پارک شده باشد که دسترسی به آن امکان‌پذیر باشد. خانه‌ی فرد و یا محل کار او (که امکان ورود افراد به پارکینگ آن‌جا وجود داشته باشد) می‌تواند انتخاب خوبی باشد.

مرتبط: آمازون دومین شرکت با ارزش جهان

در صورت انتخاب گزینه‌ی تحویل دو روزه، آمازون بسته را بین ۱۱ صبح تا ۳ ظهر درخودروی شما قرار میدهد.  در صورت انتخاب گزینه‌ی تحویل در همان روز، بسته شما بین ساعت ۵ عصر تا ۹ شب در صندوق عقب خودرو قرار داده می‌شود.

در روز تحویل، آمازون خودرو را به کمک جی‌پی‌اس پیدا می‌کند. برای بازکردن صندوق عقب درخواستی به راننده ارسال می‌شود و بعد از تایید او خودرو در صندوق عقب قرار داده می‌شود.  راننده‌ی آمازون موظف است بسته را درون صندوق عقب خودرو بگذارد و در صورتی که امکان این کار وجود نداشته باشد، راننده بسته را داخل خودرو قرار می‌دهد. اگر خودرو قابل دسترسی نباشد و یا در محل ثبت شده قرار نداشته باشد، آمازون تحویل بسته را به روش دیگری که کاربر پیش از آن تعیین کرده است، تحویل خواهد داد.

بعد از تحویل بسته مامور آمازون از خودرو خارج می‌شود و درهای خودرو را می‌بندد. راننده موظف است قبل از دور شدن از خودرو قفل بودن درهای آن را تائید کند. اگر به هر دلیلی راننده خودرو را قفل نکند، اپلیکیشن این کار ر انجام می‌دهد.

در آخر آمازون نوتیفیکشنی را به مشتری می‌فرستد و به او اطلاع می‌دهد که بسته تحویل داده شده است.

اپلیکیشن جدید آمازون هزینه‌ی اضافی برای کاربران به همراه نخواهد داشت. فقط کاربران دائمی آمازون می‌توانند از این اپلیکیشن استفاده کنند.

پیتر لارسن، رئیس بخش تکنولوژی تحویل بسته‌های آمازون گفته است:” بازخوردها از تحویل در خانه به ما انرژی زیادی دادند، کاری که ما می ‌خواستیم انجام دهیم این بود که موضوع را فراتر از خانه ببریم، که البته از ابتدا هم همین هدف رادر سر داشتیم.

تحویل در خودرو برای بیش از ده‌ میلیون محصول بر روی آمازون فعال خواهد شد. این محصولات باید سبک‌تر از ۵۰ پوند بوده و ابعاد آن‌ها کوچک‌تر از ۲۶x۲۱x۱۶ اینچ باشد. قیمت آن‌ها هم باید کمتر از ۱۳۰۰ دلار بوده و نیازی به امضای مشتری در هنگام تحویل نباشد.

آمازون در حال کار بر روی همکاری با ماشین‌های ساخت دیگر شرکت‌ّای خودروسازی است. گفته شده است جنرال موتورز و ولوو قراردادی دو ساله با آمازون بسته‌اند.

تحویل در خودرو آمازون نیاز به نصب ابزار و وسایل اضافه‌ای نسبت به تحویل در خانه‌ی کلید آمازون ندارد. این خود یکی از جذابیت‌های این سرویس برای مشتری‌ها خواهد بود. البته نیاز به ثبتنام این سرویس وجود دارد. در صورتی که مشتری‌ها حزو مشتریان دائمی نباشند این کار هزینه بر خواهد بود.

مرتبط درباره آمازون:

کارگران آمازون سرویس بهداشتی نمی‌روند

قاب جادویی آمازون برای آیفون

حمله مجدد ترامپ به آمازون

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا