تکنولوژی

10 خبر از 10 روز (دهه سوم فروردین)

«۱۰ خبر از ۱۰ روز» مطلب اختصاصی آی‌تی‌ایران است. در این سری از مطالب که هر ۱۰ روز منتشر می‌شوند مهم‌ترین اخبار تکنولوژی ۱۰ روز گذشته را برای شما یکجا جمع کرده‌ایم. به این ترتیب شما می‌توانید در غروب روزهای دهم، بیستم و آخر هر ماه مهم‌ترین رخدادهای ۱۰ روز گذشته را در یک نگاه ببینید. شما هم می‌توانید نظرهای خود را درباره این سری از مطالب آی‌تی‌ایران در کامنت‌ها برای ما بنویسید.

*(برای خواندن متن کامل مطالب روی تیتر آنها کلیک کنید)

 

برگزاری مرحله نهایی رویداد راه ابریشم هفته آینده در کیش (بیست‌ویکم فروردین)

مرحله نهایی رویداد استارتا‍پ راه ابریشم روزهای ۲۸ و ۲۹ فروردین جاری در جزیره کیش برگزار می‌شود مرحله‌ای که قرار است ۱۶ تیم راه یافته از مراحل قبلی به رقابت بپردازند. این رویداد بین‌المللی ویژه کسب نو کار است که به منظور شناخت هرچه بیشتر اکوسیستم ملی استارتاپی ایران و نیز ایجاد ارتباط بین این اکوسیستم و فعالان این حوزه در سراسر دنیا برگزار می‌شود.

 

هیجان‌زدگی اکانت فارسی باشگاه رم در توییتر (بیست‌ودوم فروردین)

شاید هیچ کس فکر نمی‌کرد سانسور لوگوی باشگاه رم به ارتباط بیشتر این باشگاه و طرفداران ایرانی‌اش تبدیل شود. پس از آنکه چند توییت طنز این باشگاه در طعنه به سانسور شدن لوگوی باشگاه رم با استقبال ایرانیان روبه رو شد این باشگاه تصمیم گرفت که اکانت فارسی راه اندازی کند.

 

زاکربرگ: معذرت می‌خواهم (بیست‌ودوم فروردین)

زاکربرگ که بر خلاف معمول تی‌شرت خاکستری‌اش را با کت  شلوار کراوات عوض کرده بود در طول جلسه آرام نشان می‌داد و البته سناتورها هم با سوالاتی نسبتا مودبانه تلاش کردند دریابند که چگونه فیس‌بوک اطلاعات خصوصی 87 میلیون کاربر را لو داده و اجازه داده  شرکت Cambridge Analytica از آنها برای مقاصد سیاسی استفاده کند.

 

تلگرام ایکس چه فرقی با تلگرام دارد؟ (بیست‌وچهارم فروردین)

تلگرام ایکس یک اپلیکیشن رسمی متعلق به شرکت تلگرام است که البته از اپلیکیشن اصلی تلگرام که کاربران روزانه از آن استفاده می‌کنند جدا عمل می‌کند. آنچه که تلگرام ایکس را تا این منحصر به فرد می‌کند، اجرای آزمایشی ویژگی‌های جدیدی است که در این برنامه انجام می‌شود. تلگرام ایکس در ابتدا با نام «چالگرام» در سال 2016 شناخته می‌شد.

 

مدیران یک دلاری! (بیست‌وپنجم فروردین)

یکی از مواردی که همه به آن دقت می‌کنند حقوق است. همیشه برای افراد جالب است بدانند مثلا مدیرعامل اپل، گوگل یا مایکروسافت چقدر حقوق می‌گیرند. این آمار حداقل برای شرکت‌های بزرگ چیز پنهانی نیست و می‌توانید با یک جست‌وجوی ساده آن را پیدا کنید، اما در این میان چیزی که برای ما جالب است مدیرانی هستند که نه‌تنها حقوق‌های کلان نمی‌گیرند، بلکه تقریبا هیچ حقوقی دریافت نمی‌کنند.

 

انتشار آخرین فیلم از نسیم اقدم توسط پلیس (بیست‌وپنجم فروردین)

پلیس مانتین ویو با انتشار ویدیویی از دیدار مامورانش با نسیم اقدم شب قبل از حمله به مقر یوتیوب جزییات بیشتری از این واقعه ارایه داد. پیش‌تر گفته شده بود که پلیس صبح روز حادثه در نزدیکی مانتین ویو در حالی که او در خودرویش خوابیده بود او را پیدا کرده و بازجویی کرده است.

 

فیروزآبادی: به بیکارشدگان فیلترینگ تلگرام بیمه بیکاری می‌دهیم (بیست‌وهفتم فروردین)

دبیر شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه شهروندان حق دارند از هر پیام‌رسانی استفاده کنند، به شرط اینکه تابع قوانین کشور باشد، گفت: فعلا تصمیمی در رابطه با انسداد تلگرام اتخاذ نشده، اما هرآن ممکن است شرایطی برای انسداد تلگرام پیش بیاید.

 

10 موبایل اول دنیا از نظر دوربین (بیست‌وهشتم فروردین)

دوربین موبایل‌های جدید به قدری خوب هستند که نیاز به خرید دوربین دیجیتال بسیار کمرنگ شده است و فقط برای کارهای خیلی حرفه‌ای از آنها استفاده می‌شود و در شرایط عادی مردم دوست دارند با موبایل خودشان عکس بگیرند. مهمترین مرجعی که تا به امروز برای امتیاز دادن به دوربین می‌شناسیم وب‌سایت DXO است.

 

کارگران آمازون، سرویس بهداشتی نمی‌روند! (سی‌ویکم فروردین)

طبق گزارش خبرنگاری به نام James Bloodworth، حجم سفارشات آمازون آنقدر بالاست که کارمندان انبارهای این شرکت برای جلوگیری از مواخذه کارفرمایان، حتی دستشویی نیز نمی روند! طبق گزارش Bloodworth که برای نوشتن کتاب جدیدش، به صورت مخفیانه به عنوان یک کارمند آمازون مشغول به کار شد، در گزارش خود عنوان می‌کند که کارمندان این شرکت برای جوابگویی به سفارشات مشتریان و عقب نماندن  از کار خود، تحت فشار و استرس زیادی هستند.

 

10 پرسش درباره فصل دوم سریال وست ورلد (سی‌ویکم فروردین)

فصل اول سریال «وست ورلد»  ( West World ) سوالاتی را در ذهن کاربران برانگیخت که بسیاری از آنها بی‌پاسخ باقی ماندند. این سریال به جز جذابیت‌های تکنولوژیکیش از ساختاری بهره‌مند است که همانند سریال «بازی تاج و تخت» باعث شده افراد تئوری‌های مختلفی را از خودشان درباره قسمت‌ها و فصل‌های بعدی سریال ارائه کنند و این چالش‌های ذهنی به یکی از جذابترین ویژگی‌های این سریال‌ها در بین طرفداران تبدیل شده است.

 

*لیست کامل مطالب 10 خبر از 10 روز

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا