تکنولوژی

ساعت هوشمند فسیل، رقیب بزرگ اپل در بازار ساعت

اپل با رشد ۵۷ درصدی فروش ساعت‌های هوشمند به یکی از رقبای اصلی این تجارت تبدیل شده است. با وجود اینکه تعداد ساعت‌های فروخته شده این شرکت در سال ۲۰۱۶، در حد ۱۱.۳ میلیون دستگاه بود، این رقم در سال ۲۰۱۷ به ۱۷.۷ میلیون دستگاه رسید. با وجود این رشد چشم‌گیر اما اپل تنها قدرت اصلی این  بازار نیست. در سال ۲۰۱۶ شرکت فسیل ۲.۱ میلیون ساعت هوشمند در بازارهای جهانی فروخت. این شرکت در سال  ۲۰۱۷نیز با رشد ۱۳۳ درصدی ۴.۶ میلیون ساعت به سرتاسر دنیا صادر کرد. اپل هنوز آمار رسمی فروش ساعت‌های خود را منتشر نکرده است اما بر اساس یک گزارش این شرکت در حال حاضر در راس این تجارت قرار دارد. سهم اپل در بازار ساعت‌های هوشمند، سهم بزرگی است، به طوری که مشتریان اپل چهاربرابر سهم مشتریان کمپانی فسیل ( Fossil )  از این بازار است.

البته همه‌ی ما می‌دانیم صنعت تکنولوژی پر از تغییر است و دلایل محکمی برای نگرانی اپل وجود دارد.

گروه فسیل مجوز ۱۱ برد ثبت شده و ۶ برند مربوط به خودش را دارد. فسیل در بازار ساعت شرکت بزرگی به شمار می‌رود. این کمپانی برای سال‌ها فروش خوبی در بازار ساعت داشت، اما با ورود اپل فروش آن دچار مشکل شد. تقاضا برای ساعتهایی با تکنولوژی بالا، میزان درخواست ساعت‌های معمولی را کم کرد و فسیل مجبور بود با اپل به رقابت بپردازد. زمانی که اپل ساعت‌های هوشمندش را معرفی کرد، فسیل فقط ساعت‌های قدیمی را برای ارائه داشت. این کمپانی به خاطر کمبود امکاناتش از اپل عقب افتاد. مدیر عامل فسیل، کوستا کارتسوتیس در مصاحبه‌ای  گفت: فسیل قبل از ورود اپل در جایگاه خوبی قرار داشت. با ورود تکنولوژی به محصولات پوشیدنی، فشار زیادی  روی بازار ساعت‌‌های قدیمی وارد شد.

 

کارتسوتیس اعتراف کرد: ما کم آورده بودیم. تقاضای ناگهانی جامعه برای ساعت‌های هوشمند به کاهش فروش ساعت‌های ما منجر شد.

این کمپانی به سرعت این ضرر را جبران کرد. امروزه این شرکت ساعت‌های هوشمند خود را در دو گروه عرضه می‌کند، یکی هیبریدی و دیگری با صفحه‌ی لمسی. ساعت‌های نسل سوم فسیل در اندازه‌ها، شکل‌ها و رنگ‌های مختلف به بازار ارائه خواهند شد. گزارش‌های مالی این شرکت خبر از رشد چشم‌گیر آن می‌دهند. در سال ۲۰۱۷  فروش فسیل از محصولات تکنولوژی تقریبا دو برابر شده و این ساعت‌های هوشمند حدود ۱۴ درصد  کل ساعت‌های این کمپانی را به خود اختصاص می‌دهند.

یکی از برگهای برنده‌ی این شرکت اعتماد میلیون‌ها طرفدار ساعت در سرتاسر دنیا به  آن است. این کمپانی به خوبی می‌داند چه‌طور هر قشری را مجذوب کارهای خود کند. فسیل خلاقیت را به زیبایی وارد بازارهای ساعت‌های هوشمند کرده است. ساعت‌های لمسی و هیبریدی فسیل مثال خوبی از بازگشت قوی این برند به بازار است. در زمینه‌ی مارکتینگ نیز فسیل نسبت به سایر رقبایش به خصوص اپل یک گام جلوتر است.

ساعت‌های هیبریدی فسیل در آمریکا طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند. انتظار می‌رود فروش این ساعت‌ها در سال‌های آینده نیز افزایش پیدا کند. ساعت‌های هیبریدی ظاهری ثابت دارند و با امکانات محدودی به فروش می‌رسند. این ساعت‌های وابستگی کاربران به گوشی‌های هوشمند را افزایش می‌دهند، اما  به نظر می‌رسد راه‌حلی هم وجود دارد. بعضی از افراد قابلیت‌های پیگیری فعالیت‌های بدنی این ساعت‌ها را دوست دارند اما از دیدن نوتیفیکشن‌‌ها به صورت مدوام بر روی صفحه‌ی ساعت اذیت می‌شوند. ساعت هوشمند فسیل برای این دست افراد انتخاب خوبی است. بهترین جنبه‌ی این ساعت‌‌ها دوام بالای آن‌هاست. این ساعت‌ها گاها هفته‌ها و یا ماه‌ها بدون شارژ شدن دوام می‌آورند.

با وجود پیشرفت‌های جدیدی که هر ماه در زمینه محصولات پوشیدنی اندرویدی می شنویم این روزها فقط قیمت و ظاهر اهمیت ندارند، چرا که افراد بیشتری تفاوت‌‌های این ساعت‌ها را بررسی کرده و با چشم باز ساعت مورد نظر خود را انتخاب می‌کنند.

همان‌طور که می‌دانید اپل به تک‌روی شهرت دارد، اما فسیل این راه را در پیش نگرفته است. این شرکت در حال کار بر روی تکنولوژی پوشیدنی اندروید گوگل است. از یک طرف طرفداران مستحکم اپل قرار دارند و از طرفی دیگر برنامه‌نویسان و شرکای گوگل  از هر فرصتی برای ارائه‌ی راه‌حل‌هایی جذیذ برای این وسایل پوشیدنی استفاده می‌کنند.

انتخاب یک ساعت هوشمند به گوشی هوشمند مورد استفاده‌ی فرد بستگی دارد. هم صاحبان اندروید و هم آی‌او‌اس می‌توانند به راحتی از امکانات تناسب اندام و سهولت فسیل بهره‌ببرند. این در حالی است که اگر انتخاب شما اپل‌واچ باشد، در انتخاب گوشی همراه محدود خواهید شد.

مرتبط : 

فیت بیت میگوید کسی از ساعت‌های اپل لذت نمی‌برد

معرفی اپل واچ ۳

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا