تکنولوژی

26 درصد شرکت‌های دنیا قربانی سرقت کلاد

طبق گزارش سالانه جدید شرکت امنیت سایبری «مک‌کافی»، شرکت‌ها و سازمان‌ها به‌طور روزافزون در حال انتقال داده‌هایشان به سرویس‌های کلاد هستند اما با این وجود این شرکت‌ها کاملا مطمئن نیستند که فضای کلود به‌اندازه کافی از امنیت برخوردار باشد. در حال حاضر حدود 26 درصد از کمپانی‌های سراسر دنیا، اطلاعات کلودشان به سرقت رفته است.

شرکت مک‌کافی این گزارش را قبل از کنفرانس امنیتی RSA که این هفته در سان‌فرنسیسکو برگزار می‌شود منتشر کرد. در قسمتی از این گزارش آمده: «نتایج مطالعات امسال نشان می‌دهد که اکثر شرکت‌ها در حال افزایش وابستگی خود به سرویس‌های کلاد هستند و در این زمینه سرمایه‌گذاری‌های بسیار زیادی هم انجام می‌دهند».

مرتبط : مایکروسافت کلاد گیمینگ را معرفی کرد

این مطالعه نشان داد که بیش از 97 درصد شرکت‌ها از سرویس‌های کلاد استفاده می‌کنند که در مقایسه با سال گذشته این رقم افزایش 4 درصدی داشته است. از این مقدار، بیش از 83 درصد از آنها اطلاعات حساس و مهمی را در سرویس کلاد خود نگهداری می‌کنند و جالب اینکه تنها 69 درصد از این شرکت‌ها به نگهداری اطلاعاتشان در سرویس‌های عمومی کلاد اعتماد دارند.

حدود 83 درصد سازمان‌هایی که از سرویس کلاد استفاده می‌کنند حداقل یک مرتبه با مشکل امنیتی مواجه شده‌اند. مشکلات معمول در این زمینه شامل حذف دیتا درون اپلیکیشن‌های کلاد (30 درصد)، نظارت ناقص بر افرادی که می‌توانند به دیتاهای حساس دسترسی داشته باشند (25 درصد)، سرقت از اطلاعات کلاد توسط عوامل مخرب (26 درصد)، و نظارت مخفیانه اپلیکیشن‌های کلاد (23 درصد) می‌شود به عبارت دیگر از هر 5 کمپانی حداقل یک شرکت با حملات به اطلاعات کلاد خود مواجه شده‌ است.

شرکت‌هایی که استراتژی آنها در اولویت قرار دادن کلاد است، تا 12 ماه آینده بیش از 80 درصد دیتای خود را به سرورهای کلاد انتقال خواهند داد و این در حالی است کمپانی‌هایی که کلاد در اولویت آنها قرار ندارد ظرف 18 ماه آینده این کار را انجام خواهند داد. با این حال نگرش‌ها و تمایلات نسبت به کلاد متنوع است. شرکت‌هایی که اعلام کرده‌بودند استراتژی اولویت کلاد را در دستور کار دارند امسال به 69 درصد کاهش پیدا کرده در حالی که این تعداد در سال گذشته 82 درصد از کل کمپانی‌های سراسر دنیا را تشکیل می‌داد.

ضمنا مطالعه جدید شرکت مک‌کافی نشان می‌دهد کمتر از 10 درصد کمپانی‌های دنیا قصد دارند سرمایه‌گذاری‌های خود در بخش کلاد را افزایش دهند که این مسئله در نتیجه قوانین جدید مرتبط با حریم خصوصی اتحادیه اروپا یعنی قانون محافظت از اطلاعات عمومی اتخاذ شده است. برای شرکت‌های دارای بیش از 1000 کارمند، میانگین تعداد سرویس‌های کلادی که استفاده می‌شوند 25 است و این رقم برای شرکت‌های دارای بیش از 5000 هزار کارمند 40 است.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا