تکنولوژی

چک کردن سلامت باتری آیفون در IOS 11.3

اپل با لو رفتن اخبار مربوط به دستکاری عمدی پردازنده گوشی‌های آیفون مدل قدیمی‌تر، حسابی توی ذوق کاربرانش زد و آنها را عصبانی کرد. طبق اخبار ظاهرا اپل به دلیل جلوگیری از خاموش شدن ناگهانی آیفون کاربران، این کار را کرده  اما به هر حال با روشن شدن موضوع موج انتقادها به سمت این شرکت بزرگ روانه شد. خیلی‌ها معتقد بودند که این کار حربه‌ای است که کاربران را به سمت خرید مدل‌های جدید این گوشی ترغیب کند اما مسئولین اپل بارها تاکید کردند که این اقدام صرفا به دلیل بالا بردن کارایی مدل‌های قدیمی‌تر صورت گرفته است.

حالا با معرفی نسخه Ios 11.3، اپل به کاربران این اختیار را داده تا خودشان درمورد سرعت پردازنده و وضعیت باتری دستگاه خود تصمیم بگیرند. اولین قدم در این پروسه، آشکارسازی وضعیت باتری گوشیست تا مشتریان بتوانند زمان مناسب برای جایگزینی باتری را مشاهده کنند. در ادامه به نحوه چک کردن وضعیت باتری در آی‌او‌اس 11.3 آیفون اشاره می‌کنیم که راهکاری ساده و سریع دارد. توجه داشته باشید که این قابلیت برای آیفون‌های مدل 7 و جدیدتر قابل استفاده است.

قابلیت جدید IOS 11.3: چگونه وضعیت سلامت باتری آیفون را مشاهده کنیم

برای این کار، ابتدا باید سیستم آی‌او‌اس خود را به نسخه IOS11.3 به روزرسانی کنید

  • حالا گزینه Battery Health را انتخاب کنید

  • می بینید که وضعیت گنجایش باتری  کنار Maximum Capacity نمایش داده می‌شود.

گنجایش ماکزیمم، وضعیت کنونی باتری آیفون را نسبت به زمانی که دسته اول بوده مقایسه می‌کند. اگر درصد گنجایش ماکزیمم گوشی شما زیر 80 درصد باشد، پیغامی به روی صفحه نمایش خود مشاهده خواهید کرد.

با دیدن این پیغام شاید بهتر باشد که باتری گوشی را تعویض کنید تا عملکرد گوشی و میزان نگه داری شارژ دستگاه را افزایش دهید.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا