تکنولوژی

دستگیری 12 نفر به خاطر لودادن اطلاعات محصولات اپل

در نامه غیررسمی که روز گذشته در کوپرتینو و در بین کارمندان منتشر شد، اپل اعلام کرده که به‌دنبال جلوگیری از لورفتن اطلاعات محصولات جدید توسط کارمندان شرکت است.

اگر به‌خاطر داشته باشید، سال گذشته تصاویر آیفون 10 هم توسط مارک گرمن از خبرگزاری بلومبرگ لورفته بود و همین مسئله رونمایی این محصول را تحت شعاع قرار داده بود. با این حال این اولین باری نبوده که اطلاعات سری محصولات اپل به بیرون از شرکت انتقال داده می‌شود. سال گذشته اپل 29 کارمند خود را به دلیل لو دادن اطلاعات محصولات اخراج کرد و 12 نفر هم دستگیر شدند.

حال جالب‌تر اینکه یکی از کارکنان شرکت اپل این نامه را که قرار بود بین تنها برای کارکنان شرکت منتشر شود به خبرگزاری بلومبرگ لو داده است و به‌نظر می‌رسد خیلی از تهدیدات شرکت اپل ترسی ندارد.

در بخشی از متن این نامه طولانی آمده که «در بسیاری از موارد کارمندان در ابتدا قصد لو دادن اطلاعات را ندارند و بیشتر توسط خبرگزاری‌ها، خبرنگاران و افراد سودجو فریب می‌خورند و در نتیجه خواسته یا ناخواسته اطلاعات مهمی را درباره جلسات، تصمیمات و محصولات آینده شرکت اپل را به این افراد لو می‌دهند. با اینکه این افراد سودجو ابتدا از در دوستی وارد می شوند بهتر است بدانید که شما در حال بازی خوردن از این افراد هستید. همه کارکنان اپل باید این را به‌خوبی بدانند که لو دادن اطلاعات درباره محصولات این شرکت به منزله‌ی پیشرفت این خبرگزاری‌ها و افزایش بازدید از وبسایت‌هایشان خواهد بود و این دسته از افراد و سازمان‌ها صرفا جهت افزایش شهرت و کسب درآمد خود قصد دارند اطلاعات را از شرکت اپل به‌دست بیاورند.» اپل در ا دامه این نامه هم گفته که تمامی افرادی که تا به‌امروز قصد داشته‌اند اطلاعات محصولات اپل را به بیرون منتقل کنند همگی دستگیر و اخراج شده‌اند و در آینده هم پروسه شناسایی و اخراج این افراد مطمئنا با جدیت و سرعت بیشتری انجام خواهد گرفت.

حال لو رفتن این نامه سری که قرار بود تنها بین کارکنان شرکت اپل منتشر شود نشان می‌دهد پروسه جلوگیری از لورفتن اطلاعات تنها با تهدید و هشدار قابل عملی نیست.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا