تکنولوژی

نخستین فریب تماشاگر قبل از شروع فصل دوم سریال وست ورد

سازندگان سریال موفق Weatworld دو روز قبل با انتشار پستی در در شبکه اجتماعی Reddit بسیاری از علاقه‌مندان و منتظران فصل دوم این سریال را شگفت زده‌ کردند. آن‌‌ها اعلام کردند در صورتی که کاربران ۱۰۰۰ رای به آن پست بدهند خلاصه‌ای از داستان فصل دوم را به صورت ویدیویی منتشر می‌کنند و به نوعی داستان را لو می‌دهند.

جاناتان نولان و لیزا جوی در مطلبی در این زمینه این تصمیم چنین توضیح دادند :

ما بسیار و سخت فکر کردیم و به این تصمیم دشوار ( و به طور بالقوه جنجالی ) رسیدیم. اگر شما موافق باشید ما ویدیویی را منتشر می‌کنیم که خط کلی داستان فصل دوم وست ورلد را لو می‌دهد. همه چیز را. کسانی که میخواهند زودتر ( از نمایش سریال و پیشرفت داستان ) متوجه ماجراها بشوند آن ویدیو را تماشا کنند و بقیه (  از فهمیدن داستان لو رفته ) محافظت بشوند و این ( کار ما ) بعث تمایز بین آنچه که «نظریه» و آنچه « فریب‌خورده» است کمک کند. ما در عصر جدیدی به سر می‌بریم و اعتماد بخش بزرگی از آن است ما خیلی هیجان زده هستیم در کنار هم با شما باشیم بنابراین اگر این پست به ۱۰۰۰ لایک برسد ما اینکار را می‌کنیم. 

پس از این پست که منجر به بحث‌ها و سروصداهای بسیاری شد سازندگان سریال به قولشان عمل کردند و یک فیلم ۲۰ دقیقه‌ای منتشر کردند که ابتدای آن به نظر می‌رسید نوعی لو دادن قصه سریال باشد اما بخش عمده فیلم یک سگ را نشان میدهد که روبه روی پیانو نشسته و موسیقی مشهور تیتراژ سریال گوش میدهد. 

کاری که سازندگان سریال انجام دادند باعث بحث‌های بسیاری شده است عمدتا همه متوجه شدند اینکار سازندگان سریال طعنه‌ای به  فرهنگ لو دادن داستان سریال‌هاست که به خصوص در آمریکا بسیار معمول است. اتفاقی که برای سریال محبوب گیم آو ترونز افتاد و قسمتهای بعدی سریال  بر اثر هک لو رفت یکی از مهمترین نقاط عطف لو رفتن داستان سریالها در آمریکا محسوب می‌شود. به هر حال به نظر می رسد سازندگان این سریال که در فصل نخست نیز با داستانهای پیچ در پیچ بینندگان را در بهت و حیرت و تخمین‌های اشتباه زیادی  فرو می‌بردند حالا قبل از شروع سریال این بازی فریب آمیز دوست داشتنی را شروع کرده‌اند.

حالا در جای نخستیم در مورد فصل دوم سریال وست ورد چیز زیادی نمیدانیم و منتظر دوم اردیبهشت هستیم که پخش فصل دوم آن آغاز می‌شود. سریالی که علاقه‌مندان به تکنولوژی و البته علاقه مندان به نولان بسیار از آن استقبال کرده‌اند.

مرتبط : 

بررسی تکنولوژی‌های سریال وست ورد

 

منبع : آی تی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا