تکنولوژی

برگزاری مرحله نهایی رویداد راه ابریشم هفته آینده در کیش

مرحله نهایی رویداد استارتا‍پ راه ابریشم روزهای ۲۸ و ۲۹ فروردین جاری در جزیره کیش برگزار می‌شود مرحله‌ای که قرار است ۱۶ تیم راه یافته از مراحل قبلی به رقابت بپردازند. 

این رویداد بین‌المللی ویژه کسب نو کار است که به منظور شناخت هرچه بیشتر اکوسیستم ملی استارتاپی ایران و نیز ایجاد ارتباط بین این اکوسیستم و فعالان این حوزه در سراسر دنیا برگزار می‌شود.

حدود ۴۰۰ استارتاپ از ۲۳ شهر ایران برای شرکت در این رقابت ثبت نام کردند که ۸۴ تیم از آنها برای شرتک دور اول رویداد استارتاپ راه ابریشم ( سفر به هفت شهر ) انتخاب شدند. تیم راه ابریشم متشکل از تعدادی دانشجو، کارآفرین و نیز ۶ عضو بین‌المللی هیات داوران بود که طی ۱۰ روز به بررسی این استارتاپها پرداختند و درنهایت شانزده تیم برای شرکت در مرحله نهایی در جزیره کیش برگزیده شدند. 

۳۲ در‍صد شرکت کنندگان در رویداد ابریشم از تهران ۶ درصد از مشهد، ۶ درصد از تبریز و بقیه از شهرهای دیگر بودند.  مرحله ابتدایی راه ابریشم در تبریز ( یک آبان ۹۶ ) برگزار شد و روز بعد در شهر رشت، سوم وچهارم آبان در تهران و پنجم آبان در اصفهان، ششم آبان در یزد، هفتم آبان در شیراز، و هشتم آبان در مشهد ادامه یافت. 

استارتاپهای حاضر در مرحله نهایی شامل این تیم‌ها هستند:  دکتر تو (شیراز)، اکوبار (یزد)، کومودا ( شیراز)، تپسل (تهران)، دراپز (تهران)، کشمون (مشهد)، بارون (اصفهان)، پیاده (تهران)، رایچت (تبریز) ، کافه کادو (رشت) ، لوکوبوک (تبریز)، آکو (رشت)، همیاب ۲۴ (مشهد)، پین‌جاب (یزد)، فرانش (تهران)‌، موبایل کمک (تهران) 

داوران بخش نهایی نیز عبارتند از : رضا ملک‌زاده، Jurgen Furian، مایا جعفری، نازنین دانشور، کیان زندیه و Bertier Luyt

 این رویداد قرار است در مرکز همایش‌های بین‌المللی جزیره کیش برگزار شود و ۳۰۰ نفر در آن شرکت می‌کنند. 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا