تکنولوژی

سقوط 50 درصدی بیت‌کوین در سال 2018

در سه ماهه اسال 2018، بیت‌کوین با سقوط ارزش 50 درصدی در مقابل دلار، بدترین شروع ممکن در سال جدید را در کارنامه خود ثبت کرد.

در گزارشی که در این زمینه منتشر شده آمده که این ارز مجازی بدترین شروع ممکن در ابتدای یک سال جدید را به ثبت رسانده و همچنین از لحاظ بدترین رکورد ممکن، این دوره 3 ماهه در رتبه دوم قرار دارد. بدترین دوره سه ماهه بیت کوین به 3 ماهه آخر سال 2017 برمی‌گردد که این سکه مجازی سقوط 68 درصدی در مقابل ارزش دلار داشت.

بیت کوین اواسط دسامبر سال گذشته با رشد قابل توجهی به ارزشی نزدیک به 20 هزار دلار رسید اما به یکباره با سقوط ارزش مواجه شد تا جایی که اواسط ژانویه امسال ارزش آن به کمتر از 10 هزار دلار رسید. حال از ژانویه تا به امروز ارزش بیت‌کوین از 7 تا 10 هزار دلار همچنان متغیر بوده است. بیت‌کوین ماه مارس را با ارزشی برابر با 6هزار و 926 دلار پشت سر گذاشت که در مقایسه با ارزش این ارز مجازی در ماه ژانویه کاهش تقریبی 50 درصدی را نشان می‌دهد.

نایجل گرین موسس و مدیرعامل موسسه مالی deVere Group  می‌گوید: “سال گذشته شاهد رشد عجیب و باورنکردنی ارزهای مجازی از جمله بیت‌کوین بودیم که البته مشخص بود این رشد خیلی منطقی و بادوام نیست. حال در سه‌ماهه اول امسال شاهد تصحیح این قیمت‌های غیرواقعی و حرکت آنها به سمت قیمت‌های منطقی و واقعی هستیم. در گذشته سرمایه‌گذاران ارز مجازی را راهی برای یک شبه پولدار شدن تلقی می‌کردند که با گذر زمان امروز می‌بینیم که چنین تفکری از بین رفته و افراد با صبر و منطق بیشتری در ارزهای مجازی سرمایه‌گذاری خواهند کرد.”

 

منبع : آی‌تی‌ایران

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا